دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 112342

نرخ حق بیمه درمان تکمیلی شاغلان و افراد تحت تکفل آنان در سال ۱۳۹۳ ماهانه مبلغ ۲۶۰ هزار ریال تعیین شده است که از حقوق بیمه‌شدگان کسر و به حساب شرکت بیمه‌گر واریز می‌شود.

سلامت نیوز: نرخ حق بیمه درمان تکمیلی شاغلان و افراد تحت تکفل آنان در سال ۱۳۹۳ ماهانه مبلغ ۲۶۰ هزار ریال تعیین شده است که از حقوق بیمه‌شدگان کسر و به حساب شرکت بیمه‌گر واریز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بیمه طلایی چند سالی است که برای فرهنگیان کشور برقرار شده است و هر ساله بخشی از مبلغ آن توسط بیمه شده و بخشی نیز توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شد اما امسال این بیمه دچار تغییرات خاصی شده است.

دندانپزشکی و عینک از تعهدات بیمه طلایی حذف شده و کل مبلغ حق بیمه از حقوق بیمه‌گر برداشت می‌شود.

در بخشنامه معاون توسعه و مدیریت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است: «نرخ حق بیمه درمان تکمیلی شاغلان و افراد تحت تکفل آنان در سال 1393 و از شروع قرارداد جدید اول خرداد 1393 ماهانه مبلغ 260 هزار ریال تعیین شده است که باید از حقوق بیمه‌شدگان کسر و به حساب شرکت بیمه‌گر واریز شود».

در این بخشنامه در خصوص دلیل حذف تعهدات عینک و دندانپزشکی آمده است: «قرارداد بیمه‌ای جدید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته و فقط تعهدات عینک و دندانپزشکی به دلیل پیش‌بینی بعضی از خدمات دندانپزشکی توسط دولت در خدمات بیمه‌های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه این دو پوشش که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبوده و بهره‌مندی از آن در بسیاری از مناطق و نواحی کشور توسط بیمه‌شدگان با مشکلاتی مواجه بوده، از لیست خدمات حذف شده است».

 حذف تعهدات عینک و دندانپزشکی و کسر تمام حق بیمه از حقوق فرهنگیان موجب نارضایتی تعدادی از فرهنگیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha