دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 112351

محققان موسسه سلول های بنیادی هاروارد (HSCI) در بیمارستان عمومی ماساچوست، موفق به درمان تومور مغزی با استفاده از سلول های بنیادی تبخال شدند.

سلامت نیوز: محققان موسسه سلول های بنیادی هاروارد (HSCI) در بیمارستان عمومی ماساچوست، موفق به درمان تومور مغزی با استفاده از سلول های بنیادی تبخال شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این روش سلول های بنیادی ویروس در یک ماده ژلاتینی به دام انداخته می شوند و برای نابودی سلول های تومور مورد استفاده قرار می گیرند. 

با استفاده از این روش، بیماری مولتی گلیوبلاستوما در موش های آزمایشگاهی سرکوب شده است.مولتی گلیوبلاستوما شایع ترین نوع تومور مغزی در انسان است و درمان آن بسیار پیچیده است.

نابودی سلول های سرطانی با این روش با چالش های گسترده ای روبرو است؛ مهمترین مشکل، نگهداری طولانی مدت ویروس تا نابودی کامل سلول های تومور بود.

در این روش ازسلول های بنیادی ˈMSCsˈ استفاده شده است. این نوع سلول ها گزینه مناسبی برای حمل داروهای مختلف هستند و باعث حداقل تحریک پاسخ ایمنی بدن می شوند. 

محققان سلول های تبخال را به سلول های بنیادی MSCs اضافه کردند و این سلول ها را به موش هایی که تومور مغزی داشتند تزریق کردند، سپس با استفاده از یک تکنیک پیشرفته تصویربرداری، مراحل نفوذ ویروس به تومور را مشاهده کردند. سلول های بنیادی در ابتدا به لایه سطحی تومور حمله کردند و پس از آن به تمام سلول های تومور منتقل شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha