دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 112353

آستیگماتیسم بیماری ناهمواری قرنیه بوده که در این صورت سبب اختلالاتی از جمله نزدیک بینی و دوربینی در فرد می‌شود.

سلامت نیوز: آستیگماتیسم بیماری ناهمواری قرنیه بوده که در این صورت سبب اختلالاتی از جمله نزدیک بینی و دوربینی در فرد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هرمز شمس متخصص چشم گفت: آستیگماتیسم ناهمواری قرینه بوده و در این حالت چشم به صورت کامل کروی نیست در واقع ناهمواری قرنیه بیماری رایج چشمی است که در این صورت بیمار دچار تاری دید می‌شود.

 

وی ادامه داد: آستیگماتیسم دارای درجات و فرم‌های مختلفی است این ناهمواری ممکن است منظم (درجه صفر یا نود) و یا نامنظم باشد همچنین فرم دیگری نیز وجود دارد که سطح قرنیه معمولا یکنواخت و تقریبا گرد است آستیگماتیسم در واقع بیماری مادرزادی است ممکن است در اثر بعضی بیماری به خصوص ( اوج قرنیه )، تروما (برخی از ضربه‌ها مانند ضربه در تصادف) این ناهمواری‌های قرینه بیشتر شود.
وی اظهار داشت: علائم آستیگماتیسم ممکن است کاهش دید، تاربینی، خستگی و یا خشکی چشم باشد درمان‌های مختلفی از جمله عینک، لنزهی تماسی، جراحی و به کارگذاری حلقه‌های درون چشمی برای آستیگماتیسم وجود دارد.
وی اذعان داشت: آستیگماتیسم می‌تواند سبب اختلالات دیگری از جمله نزدیک بینی در فرد شود با مراجعه به چشم پزشک متخصص می‌تواند به راحتی آستیگماتیسم را تشخیص دهد .
وی تصریح کرد: برای آستیگماتیسم لنز نرم ممکن است تجویز شود که در این صورت این لنزها قابلیت منحرف کردن نور در یک جهت را بیشتر از جهات دیگر دارند لنزهای سخت نیز وجود دارند که این دسته از لنزهای برای افراد که مبتلا به آستیگماتیسم شدید هستند تجویز می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha