دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

۲ جوان تحصیل‌کرده بعد از آشنایی در زندان تصمیم به سرقت از خانه‌ها گرفتند.

سلامت نیوز: ۲ جوان تحصیل‌کرده بعد از آشنایی در زندان تصمیم به سرقت از خانه‌ها گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، آنها نقشه‌های سرقت را روی پاکت سیگار می‌کشیدند.اسفند‌ماه سال گذشته مردی نزد پلیس آگاهی خرم آباد رفت و خبر از سرقت 20میلیون تومانی از خانه‌اش داد. 

وی گفت: همراه خانواده‌ام برای رفتن به مهمانی از خانه خارج شدیم اما نیمه‌های شب وقتی برگشتیم دیدیم که دزدان با شکستن قفل در وارد خانه شده و لوازم باارزشمان را دزدیده‌اند. آنها در این سرقت ال‌ای‌دی، فرش، دوربین عکاسی، لپ‌تاپ و طلاهای همسرم به ارزش حدود 20میلیون تومان را با خود برده‌اند.

با این شکایت تحقیقات برای شناسایی دزدان شروع شد و در ادامه مأموران با سرقت‌های مشابه دیگری هم روبه‌رو شدند. همه این سرقت‌ها در مناطق مرفه‌نشین و با روش شکستن قفل (توپی زنی) و زمانی صورت گرفته بودند که صاحبخانه در خانه نبود. در حالی که تحقیقات ادامه داشت یک شاهد چند وقت پیش سرنخی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.

 اوگفت: در خیابان مشغول بودم که یک خودروی پژو را دیدم. 2نفر داخل آن نشسته بودند و همزمان 2مرد دیگر درحالی‌که یک ال سی دی، قالیچه و وسایل دیگری در دست داشتند از یک خانه ویلایی خارج شده و به سمت پژو رفتند. چون احتمال می‌دادم آنها سارق باشند شماره پلاک ماشین را برداشتم.

با این سرنخ مأموران به مردی به اسم سلیمان رسیدند که پیش از این نیز به اتهام سرقت به زندان رفته و بتازگی آزاد شده بود.

 او هفته گذشته دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: وقتی به جرم سرقت در زندان بودم با جوانی به نام محمد آشنا شدم. او هم جرمش سرقت بود. در آنجا نقشه کشیدیم که بعد از آزادی دوباره دست به دزدی بزنیم. وقتی در زندان بودیم برای سرقت‌هایمان نقشه می‌کشیدیم. این نقشه‌ها را روی پاکت سیگار می‌کشیدیم تا کسی متوجه آنها نشود. پس از آزادی به سراغ خانه‌هایی رفتیم که از قبل نقشه دستبرد به آنجا را کشیده بودیم. ابتدا زنگ خانه‌ها را می‌زدیم و وقتی مطمئن می‌شدیم کسی خانه نیست با شکستن قفل وارد آنجا می‌شدیم و دست به سرقت می‌زدیم. با پول‌های به‌دست آمده از این راه نیز تفریح و خوشگذرانی می‌کردیم. بعد از اعتراف این متهم، 3همدست دیگر وی و 2مالخر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ دالوند رئیس پلیس آگاهی استان لرستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: اعضای این باند به 90فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کردند که ارزش ریالی آن بیش از 2میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: متهمان که تحصیل‌کرده هستند و لیسانس و فوق دیپلم دارند با قرار قانونی در اختیار قاضی پرونده قرار گرفتند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha