یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11237

محققان دانشگاه هاروارد گزارش دادند که نتایج یک مطالعه بر روی زنان سالم نشان داد که مصرف آسپرین به مقدار کم باعث کاهش ابتلا به آسم در آنان خواهد شد.

دکتر کورت سرپرست گروه تحقیق دانشگاه هاروارد و همکارانش خاطرنشان کردند که دو مطالعه اخیر برروی زنان و مردان بالغ، کاهش قابل توجه خطر ابتلا به آسم و رابطه آن با مصرف منظم آسپرین را نشان داده است.


برای مطالعات بیشتر محققان از بوستون اطلاعات به دست آمده از یک تحقیق را که برروی بیش از 37 هزار زن با سنین 45 سال به بالا که هیچ گونه سابقه آسم را نداشتند، مورد بررسی قرار داده و طی این تحقیق به یک گروه یک روز در میان آسپرین با دوز100 میلی گرمی و به گروه دیگر دارونما (دارویی که هیچ خاصیت دارویی ندارد) داده شد.


طی10 سال آینده، موارد کمتری از آسم در گروه اول نسبت به گروه دوم مشاهده شد (882 مورد در برابر 963 مورد) این میزان کاهش در تمام شرایط اعم از سن، استعمال دخانیات، ورزش کردن، مصرف داروهای هورمونی پس از یائسگی و مصرف ویتامین E یکسان بود، اما در افراد چاق شرایط فرق می‌کرد.

براساس گزارش محققان؛ آسپرین در زنان چاق مزیت‌های کمتری داشت. همچنین خطر سکته به علت کم خونی موضعی نیز در این افراد مشهود بود.

این یافته‌ها در ماه june در مجله Thorax به چاپ رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha