دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 112378

تقریبا 80 درصد جمعیت جهان از نظر امنیت آب با تهدیدهای جدی روبرو هستند که این تهدیدها با معیارهایی نظیر در دسترس بودن آب، تقاضای آب و جمعیت اندازه گیری می شود.

سلامت نیوز:  تقریبا 80 درصد جمعیت جهان از نظر امنیت آب با تهدیدهای جدی روبرو هستند که این تهدیدها با معیارهایی نظیر در دسترس بودن آب، تقاضای آب و جمعیت اندازه گیری می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،یک گروه چند ملیتی از پژوهشگران که در زمینه تغییر آب و هوا تحقیق می کند و برنده جایزه نوبل در این زمینه شده، در گزارش برجسته خود هشدار داده است: تقریبا 80 درصد جمعیت جهان از نظر امنیت آب با تهدیدهای جدی روبرو هستند که این تهدیدها با معیارهایی نظیر در دسترس بودن آب، تقاضای آب و جمعیت اندازه گیری می شود.

 براساس یافته های این گروه، تغییر آب و هوا می تواند ویژگی در دسترس بودن آب را تغییر و در نتیجه امنیت آب را مورد تهدید قرار دهد.خبرگزاری فرانسه در گزارشی با موضوع بحران آب در جهان نوشته است: پایان این قرن، احتمالا میلیاردها نفر با بحران آب دست به گریبان خواهند بود و این مایه حیات می تواند عامل نامرئی بسیاری از اختلافات باشد.بنابر این گزارش، کارشناسان آب پیش بینی می کنند براساس روند فعلی، به دلیل تاثیر تغییر آب و هوا و انفجار جمعیت که تقاضا برای غذا و انرژی را بالا می برد، منابع آب تازه با افت دو برابری روبرو شود.

یک پنجم سفره های آب زیرزمینی خالی شده است

بنابر آمارهای این گزارش، اکنون حدود 768 میلیون نفر به منابع آب آشامیدنی سالم و قابل اتکا و 2.5 میلیارد نفر به بهداشت مناسب دسترسی ندارند، این در حالی است که حدود یک پنجم سفره های آب زیرزمینی خالی شده است.

براساس آخرین گزارش سازمان ملل با عنوان «گزارش جهانی توسعه آب» که به تازگی منتشر شده است، در اواسط قرن جاری، تقاضای جهانی برای آب، احتمالا با نرخ بالای 55 درصد افزایش می یابد.بیش از 40 درصد جمعیت کره زمین در مناطقی که به شدت از کم آبی در رنجند، زندگی خواهند کرد که بسیاری از آنان نیز در نواری که از شمال آفریقا تا خاورمیانه و جنوب غرب آسیا کشیده شده است، سکونت خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha