دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 112385

یک متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و ناباروری گفت: احتمال ابتلا به سنگ کلیه در افراد دیابتی بیشتر از افراد معمولی است.

مهمترین علت سنگ‌سازی کلیه

سلامت نیوز: یک متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و ناباروری گفت: احتمال ابتلا به سنگ کلیه در افراد دیابتی بیشتر از افراد معمولی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دکتر امیرعباس شهدوست اظهار کرد: دوغ یکی از ترکیبات غذایی است که سرشار از کلسیم، پروتئین و نمک بوده و یکی از عوامل تشدید کننده سنگسازی در کلیه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین علت سنگسازی کلیه، نمک است، اظهار کرد: مصرف لیموی تازه و هندوانه در فصل تابستان تا حدود زیادی از تشکیل سنگ در سیستم ادراری و کلیوی جلوگیری میکند.

دکتر شهدوست با اشاره به علائم سنگ کلیه ادامه داد: دردهای پهلو، وجود خون در ادرار، سوزشهای ادراری مزمن، سابقه خانوادگی و بالا بودن اسید اوریک خون از علائم این سنگ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به سنگ کلیه در افراد دیابتی بیشتر از افراد معمولی است، اظهار کرد: در صورت تشخیص زودهنگام، سنگ کلیه با درمانهای سرپایی بدون نیاز به جراحی درمان میشود.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری افزود: در صورت تشخیص سنگ در سایزهای بالای دو سانتیمتر، امکان درمانهای آندوسکوپی وجود دارد و برخلاف گذشته نیازی به جراحیهای باز برای درمان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha