دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با بیان اینکه در حال حاضر ایدز در ایران و منطقه خاورمیانه رشد صعودی دارد، اظهار کرد: متأسفانه شیوع ایدز در ایران از طریق تماس جنسی رو به افزایش است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با بیان اینکه در حال حاضر ایدز در ایران و منطقه خاورمیانه رشد صعودی دارد، اظهار کرد: متأسفانه شیوع ایدز در ایران از طریق تماس جنسی رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: ایدز در افراد زیر 30 سال و در مردان بیشتر دیده شده و در زنان نیز در حال افزایش است و اگر در این خصوص فکر اساسی نشود تعداد نوزادانی که با ایدز متولد می‌شوند هر روز بیشتر خواهد شد.

وی نداشتن آگاهی کافی مردم از ایدز، شیوع و راه های پیشگیری آن را از بزرگترین معضلات جامعه ایران دانست و گفت: مردم ایران و به خصوص نوجوانان از ایدز اطلاعات کافی ندارند و به جد می گویم رسانه‌ها و آموزش و پرورش نقش عمده‌ای در آگاه کردن مردم می توانند داشته باشند.

وی افزود: ولی متأسفانه به دلیل قبح مسئله، در مدارس و رسانه‌های کشور ما شفاف سازی نمی شود و مهارت زندگی به نوجوانان و جوانان در اینکه به اعتیاد و بی بندوباری نه بگویند آموزش داده نمی شود تا کمتر دچار آسیب‌های زندگی شوند.

دکتر محرز با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات ایدز، گفت: مرکز تحقیقات ایدز ایران از نقشی محوری درایران و منطقه جهت بالا بردن و پیشبرد سطح آگاهی در زمینه HIV/AIDS برخوردار است. به همین منظور، با همکاری دیگر مراکز تحقیقاتی و با کمک پژوهش، آموزش و توسعه برنامه های الگویی هدف‌هایی چون افزایش طول عمر افراد مبتلا، جلوگیری از انتقال HIV و بالا بردن سلامت افرادی که با HIV/AIDS زندگی می‌کنند را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha