هر سال این کنفرانس دریکی ازمناطق جهان تشکیل می شود و امسال کشور پورتوریکو، به مدت ۴ روز از یازده تا چهارده اردیبهشت ماه جاری ، میزبان این همایش بود.

سلامت نیوز: هر سال این کنفرانس دریکی ازمناطق جهان تشکیل می شود و امسال کشور پورتوریکو، به مدت  ۴ روز از یازده تا چهارده اردیبهشت ماه جاری ، میزبان این همایش بود.

به گزارش سلامت نیوز،هر سال این کنفرانس دریکی ازمناطق جهان تشکیل می شود و امسال کشور پورتوریکو، به مدت  ۴ روز از یازده تا چهارده اردیبهشت ماه جاری ، میزبان این همایش بود.مجمع با ۷۸ کشور عضو تشکیل شد ودر طی این جلسه تقاضای عضویت انجمن های آلزایمر ۶  کشور دیگر که دوره آموزش ۲ ساله را گذرانده بودند  نیز مطرح و بررسی شد و با رای اعضا این انجمن ها به عضویت انجمن جهانی درآمدند. هم اکنون ۸۴ کشور عضو این حرکت جهانی هستند.  طبق دستور جلسه وبا معرفی کاندیداها ،  انتخابات داخلی مجمع نیز برگزارگردید.

در ادامه مدیر عامل انجمن آلزایمر جهانی گزارش خود را به مجمع ارائه نمود و در آن خبر پیوستن انجمن آلزایمر جهانی به پیمان بیماری های غیر واگیر (شا مل ۴ بیماری مزمن قلبی – عروقی، دیابت، سرطان و بیماریهای تنفسی با ۱۷۰ عضو از سراسر دنیا و شبکه ای متجاوز  از  ۲۰۰۰ سازمان غیر انتفاعی) را اعلام کرد.

 مدیر عامل انجمن آلزایمر جهانی راهبرد و نقشه کارانجمن آلزایمر جهانی ۲۰۱۴-۲۰۲۰  را مطرح و برنامه های ماه جهانی آلزایمر را به سمع رساند.

سپس ، رئیس کمیته علمی انجمن آلزا یمرجهانی گزارش سالیانه کار گروه خود را ارائه کردو در پی آن ،رئیس بخش تحقیقات انجمن جهانی  موسوم به 66/10  فعالیت های این گروه را طی یک سال گذشته بر شمرد.

این جلسه ۳ ساعت به طول انجامید ودرادامه سخنان بانوی سناتور پورتوریکویی در حمایت از افراد مبتلا و مراقبینشان  ایراد شد و سپس بیست و نهمین کنفرانس انجمن جهانی آلزایمر رسماً افتتاح گردید.

افراد مبتلا و مراقبینشان در طول کنفرانس با سخنرانی های خود از چالش های  بیماری و مراقبت  سخن رانی نموده و اطلاع رسانی کردند تا محققین، پزشکان ، روانشناسان ، پرستاران وانجمن ها در برنامه ریزیهای کاری خود ،مشکلات و گذراندن روزهای طاقت فرسای آنان را مد نظر داشته باشند .

مقالات و پوسترهای بیشماری از کشور های سراسر جهان در طی ۴ روز ارائه گشت . ایران نیز با مقاله "برگزاری مسابقه نقاشی کودکان" که سال گذشته در ماه بیماری آلزایمر انجام  شده بود، در این بخش شرکت نمودو بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

  جایزه بنیاد مت لایف و انجمن آلزایمرجهانی برای ایران

ایران برای دومین سال پیاپی رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.امسال ایران با ارائه مقاله خود با عنوان "آموزش بیش از ۷۰۰ مراقب حرفه ای ، کارشناسان و مدیران مراکز سالمندی کشور " در این مسابقه جایزه رتبه دوم را در بین ۸ کشور شرکت کننده بدست آورد .گواهینامه  این جایزه به خانم فرانه فرین ، مسئول روابط بین الملل  انجمن که در آن جلسه حضور داشت تحویل گشت. این موفقیت را به تمام دست اندرکاران این پروژه بزرگ که به کمک سازمان بهزیستی کشور انجام شد، تبریک می گوییم.

 حضور فعال ایران در کمیته انتخابات انجمن  آلزایمر جهانی

سال گذشته ،ایران به عضویت در این کمیته انتخاب شد و در طی سال با شرکت در جلسات تلفنی مسئولیت خود را ایفا نمود.

انتخاب پزشک ایرانی به عضویت کمیته علمی انجمن  آلزایمر جهانی

سرکار خانم دکتر مریم نوروزیان ، متخصص بیماریهای مغز و اعصاب و رئیس کمیته علمی انجمن آلزایمر ایران با آرای اعضای حاضر در جلسه کمیته علمی که در حاشیه کنفرانس پورتوریکو تشکیل شد ، به عضویت دراین کمیته انتخاب شدند.  انجمن آلزایمر ایران این موفقیت را به خانم دکتر نوروزیان تبریک می گوید و امیدوار است که با همکاری ایشان انجمن آلزایمر ایران بتواند نقش موثری درایجاد راهبردهایی جهت الویت قرار دادن دمانس در دستور کار بهداشت عمومی کشورهای منطقه و فعال کردن تحقیقات در خاور میانه ، ایفا نمایند.

  آیا روش زندگی سالم می تواند بر آمار شیوع دمانس تاثیر بگذارد؟

گزارش اخیر انجمن آلزایمر استرالیا و مرکز "سلامت مغز درسالمندی " در مورد تاثیر روش زندگی واقدامات بهداشتی پیشگیرانه حاکی از آنست که تغییر در سبک زندگی و عوامل زیست محیطی  مانند تحصیلات و بهداشت بهتر،می توانند خطر ابتلاء به دمانس را در نسل های آینده کاهش دهد.

رئیس انجمن ملی استرالیا گفت: تغییراتی که در مغز منجر به دمانس می شود ۲۰ سال قبل از بروز علائم بیماری  رخ می دهد. افراد در هر سن و سالی میتوانند با ا یجاد تغییرات جزئی در روش زندگی ، عوامل خطر ابتلاء به دمانس را کاهش دهند مانند ورزش بیشتر ، کنترل فشار خون و کلسترول و به چالش کشیدن مغز و   هنوز افراد در استرالیا متوجه رابطه دمانس وبیماریهای مزمن غیر واگیر نیستند . کارهای بیشتری باید انجام شود تا مانند برنامه های پیشگیرانه ای که برای سیگار  و الکل و همچنین بیماری های مزمن قلبی – عروقی و دیابت اجرا می شود برای دمانس  نیز، برنامه های لازم پیشگیری پیش بینی شود .

این گزارش،اتخاذ راهبردهای بهداشتی  پیشگیرانه که شامل  ورزش جسم و مغز و روش زندگی سالمتر درآن دیده شده باشد را به دولت ها توصیه میکند زیرا شمار افراد مبتلا به دلیل افزایش سالمندی در جهان رو به افزایش است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha