دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 112400

. طرح تحول نظام سلامت که چند هفته ای است در حال اجراست ،‌فارغ از تمام شعار زدگی های متداول در چنین طرح هایی ،‌ به طور ملموس و واقعی هزینه دارو و درمان را کاسته و به طرز شگفت انگیزی ،‌ هزینه درمان در بیمارستان های دولتی را تا 10 برابر تقلیل داده است.

طرح تحول نظام سلامت ،واقعی و شگفت انگیز

سلامت نیوز :رئیس جمهور روحانی ،‌ ماشین سلامت را در مسیر درستش به حرکت در آورده است. طرح تحول نظام سلامت که چند هفته ای است در حال اجراست ،‌فارغ از تمام شعار زدگی های متداول در چنین طرح هایی ،‌ به طور ملموس و واقعی هزینه دارو و درمان را کاسته و به طرز شگفت انگیزی ،‌ هزینه درمان در بیمارستان های دولتی را تا 10 برابر تقلیل داده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران هر چند این کاهش قیمت باعث هجوم بسیاری از مردم به بیمارستان ها شده و هر چند هنوز مشکلاتی در اجرای طرح وجود دارد ، ولی منصفانه باید گفت که دولت یازدهم در این باره به معنی واقعی کلمه در حال "خدمت"‌ به مردم است.


اجرای طرح تحول نظام سلامت ،‌ نشان دهنده یک نکته بسیار راهبردی در مسیر توسعه است و آن این که دولتمردان به خوبی دریافته اند که اگر قرار باشد کشور به توسعه همه جانبه برسد ،‌ لازمه اش وجود جامعه ای تندرست است و این تندرستی با نگاه کاسبکارانه به مقوله سلامت محقق نمی شود.


از سوی دیگر ،‌ نگاه ویژه دولت و شخص رئیس جمهور به مقوله بهسازی نظام سلامت نشان می دهد که بحث شیوع بیماری هایی مانند سرطان که طی سال های گذشته مطرح بوده،‌ جدی گرفته شده است و دولت با علم به این که در آینده ای نه چندان دور،‌ میزان نیاز مردم به مراکز درمانی افزون تر خواهد شد،‌ در صدد ایجاد زمینه و زیرساخت مناسب برای پاسخگویی کارآمد به نیاز آتی برآمده است.


در مجموع آنچه به عنوان طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست ،‌ طرحی انسانی ،‌ ملی و بسیار ارجمند است که باید بدان مدد رساند و فارع از هر گونه گرایش سیاسی ،‌به دست اندرکاران آن دست مریزاد گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha