دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 112405

‌یک کارشناس تغذیه معتقد است: کودکان و افراد سالمند بیشتر در معرض مسمومیت‌های غذایی شایع در فصل گرما هستند.

سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه معتقد است: کودکان و افراد سالمند بیشتر در معرض مسمومیت‌های غذایی شایع در فصل گرما هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مسعود نصیری با اشاره به شیوع بیشتر مسمومیت‌های غذایی در فصل گرما،رعایت بهداشت فردی و خصوصا بهداشت دست‌ها را از مواردی دانست که می‌تواند از مسمومیت‌های غذایی پیشگیری کند.

وی رعایت شرایط مناسب نگهداری مواد غذایی را از جمله مهمترین نکاتی دانست که باید برای پیشگیری از مسمویت‌های غذایی مدنظر قرار گیرد و ادامه داد: زمانی که مواد غذایی ساعت‌های طولانی در شرایط نامناسب و بیرون از یخچال نگهداری شوند، احتمال الودگی و رشد میکروب در آنها بیشتر می‌شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، درجه نگهداری برای مواد غذایی مختلف متفاوت است و گوشت، لبنیات و ... از جمله موادی هستند که زودتر در دمای محیط فاسد می شوند.

نصیری پوست تخم مرغ را نیز از دیگر مواردی دانست که اگر بهداشت آن رعایت نشود می‌تواند مسمومیت غذایی شدید به همراه داشته باشد، زیرا محلی مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد تصور می‌کنند برنج پخته شده چنانچه در خارج از یخچال بماند فاسد نمی‌شود، افزود: برنج هم اگر مدت زیادی در شرایط نامناسب قرار گیرد فاسد خواهد شد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: همچنین لازم است مواد غذایی پخته در یخچال مجزا از میوه و سبزی خام نگهداری شوند.

وی "استافیلوکوک" و "استافیلوکوک اورئوس" را ازمهمترین میکروب‌های عامل مسمومیت‌های غذایی برشمرد و دل پیچه، دل درد، اسهال و استفراغ را نیز از علائم این مسمومیت‌ها دانست.

به گفته این کارشناس تغذیه، مسمومیت‌های غذایی برای افرادی که آب بدن آنها زودتر از دست می رود، از جمله کودکان و افراد مسن خطرناک‌تر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha