دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 112406

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت:شاهد افت آموزش پزشکی در کشور هستیم و با اینکه در بحث کمی پیشرفت‌ها چشمگیر بوده ولی در ارتقای کیفیت ضعیف عمل شده است و علی‌رغم افزایش ظرفیت‌های نیروی انسانی، نتوانسته‌ایم توزیع خوبی داشته باشیم.

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت:شاهد افت آموزش پزشکی در کشور هستیم و با اینکه در بحث کمی پیشرفت‌ها چشمگیر بوده ولی در ارتقای کیفیت ضعیف عمل شده است و علی‌رغم افزایش ظرفیت‌های نیروی انسانی، نتوانسته‌ایم توزیع خوبی داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امیرمحسن ضیایی گفت:با توجه به شرایط امروز دیگر نیاز فوری به توسعه کمی آموزش پزشکی نداریم و باید به ارتقای کیفیت آموزش پزشکی بپردازیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل اصلاح روند افزایش تربیت نیروی متخصص و توجه به توسعه رشته‌های بین رشته‌ای در دستور کار قرار می گیرد.همچنین از ریز کردن بیش از حد تخصص ها جلوگیری خواهیم کرد چرا که باعث اتلاف منابع می شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به نیاز سیستم آموزش پزشکی به 400 رشته جدید گفت: از جمله اقداماتی که باید انجام دهیم جلوگیری از توزیع ناعادلانه نیروی انسانی است در این رابطه بومی کردن رشته‌ها برای تربیت نیروی ماندگار در مناطق محروم دنبال می شود.

ضیایی ادامه داد: در حال حاضر اقدام به تشکیل دانشکده ها به صورت بی رویه شده که متناسب با نیاز کشور نبوده است و ادامه این روند هیچ ضرورتی ندارد.

وی تصریح کرد: شاهد افت آموزش پزشکی در کشور هستیم و با اینکه در بحث کمی پیشرفتها چشمگیر بوده ولی در ارتقای کیفیت ضعیف عمل شده به همین دلیل برآورد نیروی انسانی مورد نیاز براساس نقشه راهی که وجود دارد ضرورت دارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: البته در کنار توسعه، عدالت هم باید هدفمند شود و منابع در جایی هزینه شوند که بیشترین نتیجه را در بر داشته باشد،مشکل ما این است که علی‌رغم افزایش ظرفیت‌های نیروی انسانی، نتوانسته‌ایم توزیع خوبی داشته باشیم.

وی گفت: اگر می خواهیم توسعه کیفی داشته باشیم نیازمند منابع مالی هستیم در حالی که اغلب منابع در وزارت بهداشت برای رفع نیازهای فوری هزینه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha