با هدف پرورش خلاقیت کودکان ونوجوانان و شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل آنان در عرصه های مختلف کارآفرینیدبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان تهرانی راه اندازی می شود.

سلامت نیوز: با هدف پرورش خلاقیت کودکان ونوجوانان و شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل آنان در عرصه های مختلف کارآفرینیدبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان تهرانی راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز، این اقدام در راستای اجرای طرح ملی کاشف - کشف‌، ارزیابی و آماده سازی شایستگی های کارآفرینی دانش آموزان  اجرا و طی آن برنامه های تخصصی با محور خلاقیت و کارآفرینی برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

مدیرفرهنگی هنری منطقه 9 با بیان این مطلب هم چنین از امضاء تفاهم نامه همکاری با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برای اجرای طرح ها و برنامه های مشترک در حوزه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان خبرداد.

فرزاد قاسم زاده گفت : طرح ملی کاشف آبان ماه سال گذشته از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران رونمایی شد و پس از 7 ماه فعالیت به نتایج قابل قبولی رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی یکی از دغدغه های مهم کشور است طرح ملی کاشف به منظور ارزیابی و شناسایی شایستگی های فردی دانش آموزان در حوزه کارآفرینی و کسب و کار در بین گروه سنی کودک و نوجوان زیر نظر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 در سطح مراکز فرهنگی هنری شهر تهران اجرا می شود.

قاسم زاده اظهار داشت: طرح ملی کاشف به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و با هدف آموزش کارآفرینی به کودکان و نوجوانان توسط یک تیم متخصص طراحی شده و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 به منظور عملیاتی شدن آن در سطح کلانشهر تهران اقدامات اجرایی طرح را انجام می دهد.

به گفته وی تدوین و عرضه کتابهای راهنما و توسعه برای پدران و مادران، کتابهای راهنما برای مربیان و معلمان، داستانهای جذاب از کارآفرینان موفق ایرانی برای ایجاد الگوی نقش در نوجوانان و برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مراکز فرهنگی از جمله دستاوردهای این طرح می باشد.

مدیرفرهنگی هنری منطقه 9 افزود : با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشورمان و ضرورت خودکفایی برای مقابله با تحریم ها ،موضوع کارآفرینی و تربیت کودکان و نوجوانان در این زمینه اهمیتی مضاعف پیدا می کند و راه اندازی دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وی گفت : خانه فرهنگ پرواز در بوستان المهدی منطقه 9 به عنوان مرکزی که سال هاست به صورت تخصصی در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می کند با امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب به عنوان دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان تهرانی ، وظیفه هماهنگی و اجرای برنامه های این حوزه در سطح مراکز فرهنگی هنری تهران را برعهده خواهد داشت.

فرزاد قاسم زاده با اشاره به مشارکت موثر دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در اجرای این طرح ، اظهار داشت : دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان تهرانی ساعت 16 روز سه شنبه 30 اردیبهشت طی مراسمی در مجموعه برج آزادی ، با حضور مسوولان و نمایندگانی از سازمان فنی حرفه ای ، دانشکده کارآفرینی و شهرداری ، رسما افتتاح می شود و تفاهم نامه مرتبط برای اجرای برنامه های مشترک در این زمینه نیز به امضاء دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha