یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11241

افزایش شمار مبتلایان به میكروب سالمونلا مقام‌های آمریكایی را به تكاپو انداخته تا بفهمند آیا واقعا گوجه‌‌فرنگی‌های آلوده مسبب انتشار این بیماری هستند یا علت دیگری دخالت دارد.

از زمان نخستین مورد بیماری در دهم آوریل گذشته(22 فروردین) تاكنون 810‌نفر در 36 ایالت مختلف به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سازمان دارو و غذای آمریكا هنوز گوجه فرنگی را اصلی‌ترین مظنون این همه گیری دانسته و خواستار ادامه پرهیز شهروندان از خرید گوجه فرنگی شده است.

رئیس واحد سلامت غذای این كشور عقیده دارد: « افزایش شمار بیماران ممكن است به خاطر محصول‌های تازه برداشت شده از ایالت‌هایی باشد كه محصولات آنها قبلا سالم اعلام شده بود ولی در زمان بسته بندی، انبار یا نقل و انتقال دوباره به سالمونلا آلوده شده‌اند.»

كارشناسان مركز كنترل بیماری‌ها زمانی به گوجه فرنگی مشكوك شدند كه گروهی از بیماران به مصرف گوجه فرنگی تازه در غذاهای خود اشاره كردند.

با این حال عقیده بر این است كه هر چند ادامه بحران سالمونلا به معنای مبرا شدن گوجه‌فرنگی نیست اما نباید احتمال علت‌های دیگر را نادیده گرفت.

سالمونلا با علامت‌هایی مثل تب، اسهال و درد شكمی معمولا بعد از یك هفته برطرف می‌شود با این حال وقوع مرگ در این بیماری كاملا منتفی نیست.

به ازای هر بیمار تایید شده 30 تا 40 نفر وجود دارند كه به بیماری مبتلا شده ولی به هر علتی تشخیص داده نمی‌شوند. چنین بیمارانی قادرند چرخه انتقال بیماری را همچنان پر رونق نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha