بیمارستان قلب شهید رجایی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بیمارستان‌های کشور در زمینه مصرف خون و فرآورده به عنوان مرکز همکار با سازمان انتقال خون آغازگر پروژه‌های مدیریت مصرف خون خواهد بود.

سلامت نیوز: بیمارستان قلب شهید رجایی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بیمارستان‌های کشور در زمینه مصرف خون و فرآورده به عنوان مرکز همکار با سازمان انتقال خون آغازگر پروژه‌های مدیریت مصرف خون خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر نوحی رییس بیمارستان قلب شهید رجایی، در مراسم افتتاح مرکز اهدای خون در این بیمارستان ضمن اعلام این مطلب گفت: راه اندازی این مرکز اهدای خون که با مشارکت سازمان انتقال خون و کادر بیمارستانی در فضای بیمارستان افتتاح شد گام مثبتی در راستای همکاری‌های مشترک است.

وی افزود: امیدواریم این تجربه در صورت موفقیت به سایر مراکز بیمارستانی نیز تسری یابد و سبب رفع بسیاری از مشکلات و کمبودهای پایگاه‌های انتقال خون شود.

وی با اشاره به اینکه باید این همکاری را فراتر از یک مرکز اهدای خون دانست، گفت: ما در نظر داریم همکاری‌های علمی و تحقیقاتی گسترده‌ای را با سازمان انتقال خون آغاز کنیم و در بررسی و اجرای اتوترنسفیوژن یا استفاده از خون خودی( وضعیتی که پیش از عمل خون بیمار را برای استفاده خودش ذخیره می کنند) پیشتاز باشیم و مدیریت مصرف خون در بیمارستانها را از همین جا آغاز کنیم.

وی بیمارستان قلب شهید رجایی را یکی از 4 بیمارستان پرمصرف خون و فرآورده‌های آن در استان تهران دانست و گفت: نگاه ما در این افتتاحیه رفع کمبود خون در این مرکز نیست. این خونهای اهدایی به سازمان انتقال خون برمی گردد و کارهای فنی و تشخیصی و آزمایشگاهی مانند تمامی خونهای اهدایی مردم روی این خون‌ها نیز انجام می گیرد. 

دکتر نوحی گفت: خون یعنی حیات و هر کمکی به ادامه حیات و نجات جان انسانها د ردرگاه خداوند اجر معنوی دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری برای سلامت مردم سرمایه گذاری برای پیشرفت کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha