رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا با اشاره به اهمیت خانواده درمانی گفت: در خانواده‌هایی که از یکدیگر زیاد انتقاد می‌کنند و از کاه، کوه می‌سازند، بیماری اسکیزوفرنیا بیشتر دیده می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا با اشاره به اهمیت خانواده درمانی گفت: در خانواده‌هایی که از یکدیگر زیاد انتقاد می‌کنند و از کاه، کوه می‌سازند، بیماری اسکیزوفرنیا بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مظفر روحانی با بیان اینکه بیماری اسکیزوفرنیا در زمره اختلالات روانپریش جای دارد تصریح کرد: اسکیزوفرنیا نوعی اختلال است که با توهم، هذیان و اختلال در گفتار و عواطف همراه است. در درمان این بیماری از روان‌درمانی حمایتی که در مورد علائم بیماری و اقداماتی است که بیمار باید انجام دهد استفاده می‌شود. همچنین به بیمار بینش سطحی در مورد توهم و هذیان داده خواهد شد.

وی افزود: شایع‌ترین توهم در این بیماری توهم شنوایی است که بیمار صداهایی را می‌شنود که از او می‌خواهد کارهایی انجام دهد.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا خانواده درمانی را در درمان این اختلال موثر دانست و گفت: خانواده‌درمانی معمولاً برای کاهش سطح هیجانات ابراز شده از سوی خانواده انجام می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در خانواده‌هایی که از یکدیگر زیاد انتقاد می‌کنند و از کاه، کوه می‌سازند، بیماری اسکیزوفرنیا بیشتر دیده می‌شود.

وی افزود: اگر خانواده‌درمانی در مورد بیماری اسکیزوفرنیا انجام شود، 50 درصد احتمال عود بیماری کاهش می‌یابد یعنی بیماری که علائم بیماریش هر 2 سال یک بار تکرار می‌شود با خانواده‌درمانی به 4 سال یکبار کاهش می‌یابد.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: خودمراقبتی در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روانی با خود‌آگاهی و شناخت این بیماری‌ها ضروری به نظر می‌رسد چرا که در صورتی که علائم بیماری توسط فرد شناسایی شود روند درمان آسان‌تر خواهد بود.

افزود: همایش یک روزه به مناسبت روز جهانی اسکیزوفرنیا سوم خرداد با همکاری شهرداری تهران در سالن همایش‌های ستاد ساماندهی با حضور متخصصان، روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران، کاردرمانگران، بیماران و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم چند سخنرانی ایراد می‌شود و خانواده بیماران مشکلات خود را درباره بیماری اسکیزوفرنیا مطرح می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha