دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 112424

پایتخت حالا دارد تبدیل می‌شود به شهر حیوانات، هر روزه از گوشه‌ای از این شهر خبر می‌رسد که در کمال ناباوری حیوانی که باید در کوه و دشت باشد سر از خیابانهای اصلی شهر در می‌آورد.

محیط زیست، بساط باغ وحش‌های خانگی را جمع کند

سلامت نیوز: پایتخت حالا دارد تبدیل می‌شود به شهر حیوانات، هر روزه از گوشه‌ای از این شهر خبر می‌رسد که در کمال ناباوری حیوانی که باید در کوه و دشت باشد سر از خیابانهای اصلی شهر در می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید دیگری نیازی نباشد برای دیدن حیوانات به باغ وحش برویم چرا که متاسفانه طی چند سال  گذشته هر نوع حیوانی که به ذهنمان خطور کند را شما در سطح شهر می‌بینید، از توله شیر و روباه و پرنده‌های شکاری گرفته تا کروکدیل و میش و آهو... .

میش 2 ساله را از کانال آب بیرون می‌کشند و سارگپه را  از چنگال کلاغ‌ها نجات می‌دهند.

 دامپزشک کلینیک پردیسان در خصوص وضعیت این میش گفت: 2 روز پیش یک میش 2 ساله را که وضعیت نامناسبی هم داشت  تحویل پارک پردیسان دادند تا مراحل درمانش طی کند.

ایمان معماریان ادامه داد: متاسفانه وضعیت این میش اصلا مناسب نبود، سر و دماغش و  3 تا از دنده‌هایش شکسته بود و زیر پهلویش هم دچار جراحت شده بود به طوری که زیر پوستش آب رفته بود و ریه‌هایش نیز آب آورده است.

وی ادامه داد: از وضع ظاهری حیوان مانند بلند بودن سم‌هایش می‌توان به طور قطع گفت این میش ماده در منزل نگه‌داری می‌شده و حیوان طبیعت نیست که احتمالا فرار کرده است.

دامپزشک کلینیک پردیسان اظهار داشت: حالا بعد از 3 روز مداوا حالش روبه بهبود است و می‌تواند روی پاهایش بایستد و  احتمال می‌رود، باردار باشد.

جنگ نابرابر سارگپه با کلاغ های مهاجم

همچنین روز گذشته یکی از شهروندان در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران از جنگی نابرابر میام کلاغ‌های شهری با پرنده‌ای شکاری خبر داد.

وی عنوان کرد: در خیابان فاطمی، خیابان پرورن اعتصامی 40 تا 50 کلاغ به پرنده‌ای شکاری که احتمالا بچه عقاب و یا سارگپه می‌باشد حمله کردند و شهروندان در تماسی از ماموران آتش نشانی در خواست کمک کردند.

اما به واقع، دیدن سارگپه و یا شاهین  در شهر پرهیاهوی تهران که آلودگی صوت و هوایش تمام پرندگان را فراری داده کمی تعجب برانگیز نیست.؟!

800 حیوان آسیب دیده در پردیسان/ باغ وحش های خانگی را جمع آوری کنید

 اما  آماری که دامپزشک کلینیک پردیسان می‌دهد کمی نگران کننده است.

معماریان با اشاره به  نگهدار از 800 حیوان آسیب دیده در پردیسان اذعان داشت: در حال حاضر 800 حیوان در 60 گونه اعم از چهار پایان( روباه، میش، گرگ)، دوزیستان و پردندگان( جوجه هدهد، عقاب، شاهین) که یا از شکارچیان  و یا از منزل مسکونی کشف شده‌اند، آسیب دیده‌اند که در این مرکز از آنان نگهداری می‌کنیم.

همچنین مدیر کلینیک پردیسان گفت:  بیشترین گونه ای که در پردیسان نگهداری می‌کنیم مربوط به پرندگان است و به طور متوسط روزی 2 تا 3 پرنده تحویل کلینیک می‌شود که عمدتا به علت نگهداری غلط و یا اصابت گلوله دچار آسیب شده‌اند و دیگر توان برگشت به طبیعت را ندارند.

 انبارلویی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز نزدیک به 60 حیوان را به دلیل جراحات بسیار و برگشت‌ناپذیر بودن متاسفانه با تزریق دارو، مرگ بدون درد را تجربه کرده‌اند.

گفتنی است؛ بروز چنین اتفاقی از وجود باغ وحش‌های خانگی و زیر زمینی گواهی می‌دهد و نیازمند یک عزم جدی از سوی محیط زیستی‌هاست، کسانی که متولی حیات وحش کشور هستند باید هر چه زودتر  بساط باغ وحش‌های خانگی از پایتخت برچینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha