دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 112438

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که استفاده مداوم و بیش از اندازه کودکان از رایانه، عامل مهم ضعف چشم‌ها و بروز اختلالات بینایی در آنها است.

سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می‌دهند که استفاده مداوم و بیش از اندازه کودکان از رایانه، عامل مهم ضعف چشم‌ها و بروز اختلالات بینایی در آنها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حق پرست، متخصص بیماری‌های چشم گفت: خطرات استفاده مداوم و زیاد از رایانه نه تنها سلامتی افراد جوان و بزرگسال را تهدید می‌کند، بلکه برای کودکان نیز بسیار مضر بوده و حتی ممکن است اثرات بیشتری به همراه داشته باشد. 

 

وی با اشاره به اینکه خستگی، خشکی و سوزش چشم و همچنین ریزش اشک و تاری دید از مهم‌ترین علائم ناشی از تاثیرات سوء کامپیو‌تر بر بینایی است، تاکید کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استفاده مداوم و بیش از اندازه کودکان از رایانه، عامل مهم ضعف چشم‌ها و بروز اختلالات بینایی در آنها است. 
حق پرست افزود: افرادی که از رایانه استفاده می‌کنند، باید در فواصل مختلف و حدودا هر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه یک بار به چشم‌های خود استراحت داده و با نگاه کردن به فاصله‌های دور، چشم را از حالت انقباض خارج کرده و برای کار مجدد آماده شوند. 
وی یاد آور شد: والدین باید بسیار مراقب کودکان خود باشند، چرا که استفاده مداوم کودک از رایانه علاوه بر تاثیرات مقطعی و زود هنگام بر روی بینایی، ممکن است در دراز مدت و حتی چند دهه بعد بر روی چشم آنها تاثیر منفی گذاشته و بینایی آنها را دچار مشکلات جدی کند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha