دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 112443

یک مطالعه آماری نشان داد نرخ ابتلا به سرطان ریه در زنان در بسیاری از نقاط جهان رو به کاهش است.

سلامت نیوز: یک مطالعه آماری نشان داد نرخ ابتلا به سرطان ریه در زنان در بسیاری از نقاط جهان رو به کاهش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کاهش تعداد زنان مبتلا به سرطان ریه نشان می‌دهد که قوانین کنترل مصرف دخانیات در میان نسل جوان موفقیت بالایی داشته است. سرطان ریه دومین عامل مرگ و میر زنان در جهان محسوب می‌شود. در واقع در سال 2012 میلادی 491 هزار و 200 زن بر اثر ابتلا به سرطان ریه جان باخته‌اند. نیمی از این جان‌باختگان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کردند.

کارشناسان برای تخمین نرخ مرگ و میرهای ناشی از سرطان ریه در سراسر جهان روند مرگ و میرهای ناشی از سرطان را با استفاده از بانک اطلاعاتی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در شش قاره جهان و حدفاصل سال‌های 2006 تا 2010 میلادی بررسی کرده‌اند تا آمار مرگ و میر را در سنین مختلف برآورد کنند.

آنها دریافتند نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در زنان جوان 30 تا 49 ساله در 47 جامعه آماری از مجموع 52 جامعه آماری به طور ثابت کاهش یافته است. در حالی‌ که در نقطه مقابل شمار مرگ و میر زنان مسن 50 تا 74 سال در بیش از نیمی از این جامعه آماری افزایش داشته است. اما نکته شگفت‌انگیزتر این است که با وجود افزایش مرگ و میر در میان جامعه مسن، این رشد آماری بیشتر در کشورهای جنوب، غرب، شرق اروپا و آمریکای جنوبی رخ داده است. این نشان می‌دهد که این کشورها همچنان سیاست‌های کنترل دخانیات اتخاذ نکرده‌اند. 

«لندزی توره»، یکی از کارشناسان در این مطالعه می‌گوید: کاهش جهانی مرگ و میرهای ناشی از سرطان ریه در میان زنان جوان امیدوارکننده است و احتمالا این اتفاق ناشی از موفقیت‌ فعالیت‌های کنترل دخانیات و افزایش آگاهی نسبت به مضرات سیگار برای سلامتی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha