دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 112444

خیلی از افراد مسئولیت های زیادی در زندگی دارند که باعث می شود خود مراقبتی را فراموش کنند، خود مراقبتی از جنبه های بسیار مهم مدیریت استرس هم است. مراقبت خوب از بدن می تواند به ما احساس بسیار خوبی دهد و ارزشی که برای خودمان قائل هستیم را به دیگران انتقال دهیم چنین کاری می تواند به داشتن احساس تندرستی و البته رفاه پایدار ما کمک کند. تندرستی و سلامت موهبتی است که باید آن را جستجو کرد، بدست آورد و با آن زندگی کرد.

سلامت نیوز: خیلی از افراد مسئولیت های زیادی در زندگی دارند که باعث می شود خود مراقبتی را فراموش کنند، خود مراقبتی از جنبه های بسیار مهم مدیریت استرس هم است. مراقبت خوب از بدن می تواند به ما احساس بسیار خوبی دهد و ارزشی که برای خودمان قائل هستیم را به دیگران انتقال دهیم چنین کاری می تواند به داشتن احساس تندرستی و البته رفاه پایدار ما کمک کند. تندرستی و سلامت موهبتی است که باید آن را جستجو کرد، بدست آورد و با آن زندگی کرد.

به گزارش سلامت نیوز، متخصصان تغذیه گفته اند به منظور حفظ سلامت بهتر است مصرف شیرینی ها را محدود کرده و میوه ها را جایگزین آن کنیم. میوه های کم کالری و با فیبر بالا در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذاها بسیار مفید و موثر هستند.

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در برنامه «سفره ایرانی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه میوه ها را جایگزین شیرینی ها کنیم، گفت:  با خوردن هر گرم سیب، نیم کالری دریافت می کنیم؛ ولی با مصرف هر گرم شیرینی چهار کاری دریافت می کنیم یعنی 8 برابر کالری بیشتر؛ بنابراین بهتر است انسان به طرف مصرف میوه ها تمایل پیدا کند. به خصوص اینکه شیرینی یک حالت وابستگی ایجاد می کند و در برخی از افراد اعتیاد آور است.

 

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: ما مراجعانی داریم که می گویند وقتی من یک شیرینی می خورم تا آخرش نخورم راحت نیستم و باید جعبه شیرینی را خالی کنم تا راحت شوم.

کیمیاگر در پایان خاطرنشان کرد: اگر هفته ای دو الی سه بار شیرینی در هنگام عصر با چای یا قهوه بخوریم، مشکلی ندارد؛ اما باید از خوردن شیرینی به صورت مداوم و روزانه جداً پرهیز کنیم؛ چرا که اعتیاد آور و عادت می شود.

یادتان باشد رژیم غذایی سالم و متنوع از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است و با کاهش مصرف چربی های زیان آور در رژیم غذایی خطر بروز سکته قلبی را کاهش دهیم.

گفتنی است، برنامه «سفره ایرانی» کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری شبکه رادیویی سلامت است که چهارشنبه هر هفته از ساعت 11:05 به مدت 40 دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha