دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 112450

نشست شورای سیاست گذاری سلامت معاونت صدا با موضوع «فرزند پروری» با حضور دكتر علیرضا بهفر مدیر شبكه رادیویی سلامت و دبیر این شورا، دکتر معصومه صمدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مدیر گروه تعلیم و تربیت، دکتر کارینه طهماسیان عضو هیأت علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، مدیران رادیو سلامت و نمایندگان مدیران شبكه هایی رادیویی معاونت صدا برگزار شد.

سلامت نیوز: نشست شورای سیاست گذاری سلامت معاونت صدا با موضوع «فرزند پروری» با حضور دكتر علیرضا بهفر مدیر شبكه رادیویی سلامت و دبیر این شورا،  دکتر معصومه صمدی،  عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مدیر گروه تعلیم و تربیت، دکتر کارینه طهماسیان عضو هیأت علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، مدیران رادیو سلامت و نمایندگان مدیران شبكه هایی رادیویی معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علیرضا بهفر مدیر شبکه رادیویی سلامت از تهیه و تولید برنامه های رادیویی با موضوعات مرتبط فرزند پروری در قالب های مختلف طنز، نمایش، گزارش و ... خبر داد و گفت: هنر رسانه در انتقال پیام است و پیامی اثر گزار است که با لبخند مخاطبان همراه بوده و غیرمستقیم ارائه شود تا بتواند در رفتار مخاطبان تغییر ایجاد کند. از این رو برنامه سازی ها در رادیو سلامت نیز در قالب های فوق ذکر تهیه و تولید می شود.

 

وی بیان کرد: اولویت های سازمان آموزش و پرورش باید مشخص شود تا بر اساس آن برنامه سازی های شبکه های رادیویی صورت گیرد. مخاطبان با گوش کردن به دنیای مجازی رادیو وارد می شوند و می توانند اطلاعات خوبی را از این طریق دریافت کنند بدون آنکه به کارهای روزمره شان خللی وارد شود.

دکتر معصومه صمدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مدیر گروه تعلیم و تربیت نیز با بیان اینکه سیستم های ارتباطی زمان و مکان را از بین برده است، گفت: والدین باید بدانند در عصر ارتباطات و فضای مجازی چگونه فرزندشان را تربیت کنند؟ رسانه می تواند با همکاری آموزش و پرورش شیوه های تربیتی درست را به والدین آموزش دهد.

وی با بیان اینکه نگاه همگان به رسانه های ارتباطی جدید نگاه سلبی است، ادامه داد: نگاه سلبی به رسانه های ارتباطی مواجه بهینه با این گونه وسایل را به حداقل می رساند و باعث می شود تا ما نتوانیم از این رسانه ها بهترین استفاده را ببریم. شبکه رادیویی سلامت با برنامه سازی های متنوع با پشتوانه علمی و پژوهشی می تواند بازوی خوبی برای سایر نهادهای اجتماعی باشد و به خانواده ها در تربیت کودکان کمک کند.

دکتر کارینه طهماسیان عضو هیأت علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی نیز با بیان اینکه نداشتن ارتباط صمیمی و دو طرفه میان والدین و فرزندان، خانواده را دچار آسیب های اجتماعی می کند، گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده در حال حاضر ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در نبود فرهنگ گفت و شنود، فرهنگ تفکر نقادانه، فرهنگ حل مساله در خانواده هاست. متاسفانه بسیاری از خانواده ها نمی دانند چطور با فرزندشان در هنگام استفاده از وسایل ارتباطی از قبیل رایانه، ماهواره و ... رفتار کنند.آیا نظارت داشته باشند؟ نظارتشان محدود باشد یا خیر؟ و ... .

وی ادامه داد: جدی نگرفتن کودکان، صحبت نکردن با فرزندان، وقت نگذاشتن کافی برای کودک و به طور کلی نداشتن فرهنگ مذاکره در خانواده عاملی است که منجر به آسیب های اجتماعی در خانواده می شود؛ چرا که اگر کودک یک ارتباط صمیمی با والدین خود داشته باشد مسائلش را حتماً با خانواده در میان گذاشته و خانواده نیز باید با رعایت اصول تربیتی کودک خود را هدایت کنند، این هدایت نباید کودک را از تفکر باز دارد.

وی در پایان اظهار کرد: شبکه های رادیویی برای ارتقا تفکر انتقادی والدین و کودکان و همچنین ارتقاء سطح آگاهی خانواده نقش بسیار مهم و اساسی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha