دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 112454

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت فارس گفت: آمار 60 درصدی عمل سزارین تهدید جدی سلامت زنان و عامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در این استان است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت فارس گفت: آمار 60 درصدی عمل سزارین تهدید جدی سلامت زنان و عامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در این استان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، کامران باقری‌لنکرانی بعد از ظهر امروز در نشست رسانه‌ای سومین سمینار بین‌المللی سلامت زنان اظهار داشت: در این سمینار که با حضور اساتید متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی کشور به همراه اساتیدی از کانادا، روسیه و آمریکا برگزار می‌شود، به موضوع سلامت زنان به صورت بین‌بخشی و عمیق پرداخته خواهد شد.

وی مهمترین موضوعات مطرح شده در این سمینار دوروزه را زنان و تغذیه، زنان و چاقی، زنان و سرطان و زنان و بارداری عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین عامل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در کشور تغذیه ناسالم مادران، عمل سزارین و برخوردار نبودن مادران از حمایت‌های روحی و محیطی است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت با بیان اینکه سالانه 10 تا 14 مادر باردار در این استان می‌میرند، گفت: بیش از 90 درصد این مرگ و میرها در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد که در این سمینار سعی شده با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران این عرصه برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

لنکرانی با بیان اینکه در زمینه موضوعات مطرح شده در سمینار یک‌هزار و 100 مقاله به دبیرخانه ارسال شده ابراز داشت: از این تعداد 600 مقاله به صورت پوستر و 50 مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه می‌شود.

این مسئول از ویژگی‌های این دوره به برگزاری میزگردهای با موضوع نقش زنان و زایمان در ارتقای سلامت بانوان و قانونگذاری برای سلامت زنان اشاره کرد و ادامه داد: در این همایش از برترین پژوهشگر عرصه سلامت و محققانی که در سه سال گذشته در سطح بین‌المللی بیشترین مراجعه را داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

وی از برنامه‌های حاشیه این همایش به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دارویی عرصه سلامت زنان و اجرای کنسرت موسیقی به مناسبت بزرگداشت شهید دوران اشاره کرد و متذکر شد: این سمینار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه پیرسون کانادا برگزار می‌شود.

سومین سمینار بین‌المللی سلامت زنان 31 اردیبهشت ماه جاری تا اول خرداد ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha