سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 112472

پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که موج گرما و افزایش دمای هوا از عوامل تشدیدکننده بیماری‌های مزمن تنفسی است.

برای پیامدهای بیماری‌زای گرمای جهانی آماده شوید

سلامت نیوز:پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که موج گرما و افزایش دمای هوا از عوامل تشدیدکننده بیماری‌های مزمن تنفسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «مردیت مک‌کورمک» از دانشگاه جانز هاپکینز و متخصص ارشد این مطالعه گفت: درک بهتر از اینکه چه افرادی در برابر افزایش گرمای جهانی آسیب‌پذیرترند برای آماده شدن در برابر اثرات مضر پدیده تغییرات جوی بر سلامت بدن حائز اهمیت است.

به گفته این پزشک، نتایج این مطالعه از ضرورت بکارگیری راهکارهای سازگار با شرایط جوی جدید برای درمان بیماری‌های مزمن انسدادی ریه و پیشگیری از اثرات منفی افزایش دما بر سلامت انسان حمایت می‌کند.

بیماری‌های مزمن انسدادی ریه به گروهی از بیماری‌ها اطلاق می‌شوند که منجر به مسدود شدن جریان هوا در مجاری تنفسی شده و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا 15 میلیون نفر در این کشور به این گروه از بیماری‌ها مبتلا هستند.

در این بررسی دکتر مک‌کورمک و تیم تحقیقاتی‌اش مشاهده کردند بیمارانی که در معرض هوای گرم‌تر قرار دارند علائم این گروه از بیماری‌ها در آنان وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش هلث دی نیوز، در این مطالعه 84 فرد که پیش از این سیگار مصرف می‌کردند و به این بیماری مبتلا بودند، 600 روز تحت معاینه قرار گرفته و در مجموع 48 درصد این روزها را در فضای باز و گرم گذرانده بودند. به گفته پزشکان افزایش دمای هوا با وخیم شدن علائم بیماری مزمن انسدادی ریه مرتبط است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha