سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 112475

پزشکان شیوهٔ نوینی در درمان آلزایمر ابداع کرده‌اند که مبتنی بر رفع افسردگی، استرس و ایجاد شادی در افراد است.

عجیب‌ترین شیوه درمان "آلزایمر"

سلامت نیوز: پزشکان شیوهٔ نوینی در درمان آلزایمر ابداع کرده‌اند که مبتنی بر رفع افسردگی، استرس و ایجاد شادی در افراد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با مطالعه بر روی سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر دریافته‌اند، مصرف داروهای ضد افسردگی با تجویز پزشک می‌تواند مانع از سرعت یافتن پیشرفت بیماری در آن‌ها گردد.

گفتنی است کار‌شناسان در حال بررسی برای تجویز برخی از داروهای افسردگی به عنوان یک درمان جانبی برای بیماران مبتلا به آلزایمر در جهان هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس تحقیقات، برخی از انواع داروهای ضد افسردگی که دارای ترکیبات خاص می‌باشند، مانع از تشکیل پلاک‌ها در مغز می‌شوند که می‌توانند به جلوگیری از پیشرفت آلزایمر کمک شایانی نماید.

دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی موش‌های پیر آزمایشگاهی و تزریق دارو به آن‌ها و انجام MRI از مغزشان به دست آورده‌اند.

داروهای ضد افسردگی بر اساس آزمایش‌ها به طور قابل توجهی سبب کاهش تولید بتاآمیلوئید می‌شود که یک عامل بسیار مهم در ایجاد آلزایمر است.

بر اساس تحقیقات، داروهای ضد افسردگی سبب تولید سروتونین مادهٔ کنترل کنندهٔ خلق و خو و حافظه در مغز می‌شود و می‌تواند آلزایمر را تا حد زیادی مهار کند.

تحقیقات بر روی این روش نوین درمانی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha