عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: اجرای پروژه پل طبقاتی صدر اشتباه محض و مطلق شهرداری تهران بود چرا که موجب شد تا آلودگی هوا و ترافیک بیشتر شود.

شهرداری هوای سالم پایتخت را با اجرای طرح زوج وفرد می‌فروشد

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: اجرای پروژه پل طبقاتی صدر اشتباه محض و مطلق شهرداری تهران بود چرا که موجب شد تا آلودگی هوا و ترافیک بیشتر شود.

دکتر رسول خضری در گفت و گو با پانا، ضمن انتقاد از وضعیت آلودگی هوای کلانشهر تهران به پل طبقاتی صدر و آلودگی ایجاد شده توسط این پل اشاره کرد و گفت: چنانچه خیابانی دوبله و یا دوطبقه شد، مسلما آلودگی هوا را نیز دو برابر می کند، لذا مشخص است اگر خیابانی تا کنون 10 درصد در آلودگی هوا سهم داشته یک طبقه دیگر هم به آن اضافه شود، علاوه بر ترافیک میزان آلودگی هوا هم بیشتر خواهد شد.

ایجاد پل طبقاتی صدر اشتباه محض شهرداری بود
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایجاد پل طبقاتی صدر اشتباه محض و مطلق بود، تأکید کرد: به این دلیل که بحث آلودگی هوای منطقه و ترافیک را بیشتر کرد.


شهرداری، باغات مناطق یک تا پنج را از بین برده است
وی یکی دیگر از عوامل آلودگی هوای تهران را کاهش فضای سبز و تخریب باغ های پایتخت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری باغات مناطق یک تا پنج شهر تهران را از بین برده و به جای آن آهن و بتن گذاشته است و تازه به این نتیجه رسیده اند تا اجازه ندهند شمال شرق پایتخت برجی ساخته شود.
 

این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در کاهش آلودگی هوا اثرگذار است، گفت: در تعهدات شهرداری قرار بود حمل و نقل مترو که جزو انرژی های پاک، توسعه پیدا کند و حداقل 400 کیلومتر خط مترو احداث شود اما هم اکنون 140 کیلومتر بیشتر احداث نشده است.


شهرداری، هوای سالم مردم پایتخت را با اجرای طرح زوج و فرد می‌فروشد
وی اضافه کرد: در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از انرژی ها نو حرکت کرده و بدترین سوخت ها را سوخت فسیلی می دانند علاوه بر استفاده از انرژی پاک، حمل و نقل هم در دنیا ریلی است. اما مسئولان شهرداری با اجرای طرح زوج و فرد هوای سالم مردم را با دود عوض کرده، می فروشند و با سلامت مردم بازی می کنند.

بنزن موجود در بنزین سرطان زاست
خضری گفت: از طرفی صنایع پتروشیمی و مواد بی کیفیت و عدم تعهد در استانداردسازی یورو4 و یورو5 خودروها توسط خودروسازان نیز در آلودگی هوا دخیل است. بنزنی که در بنزین های موجود وجود دارد باعث سرطان خون می شود و گوگردی که داخل گازوئیل نیز بسیار سرطان زاست.
وی تصریح کرد: باید طبق قانون، خودروهای ما استاندارد یورو 4 و یورو 5 داشته باشند که اینگونه نیست، خودرویی که یورو 4 بوده اما از سوخت یورو 2 استفاده می کند بعد از 20 هزار کیلومتر به حدی آلودگیش بیشتر می شود به طوری که 3 برابر آلودگی آن بیشتر از خودرو یورو 2 خواهد شد.
این نماینده مجلس یادآور شد: میزان مصرف بنزین در سال 2004 در سطح تهران به اندازه کل چین بوده است. در حالی که با جایگزین کردن انرژی های پاک می توانیم این میزان را کم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha