رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود 22 درصد سرانه مصرف لبنیات در کشور کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۲۲ درصدی سرانه مصرف لبنیات بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود 22 درصد سرانه مصرف لبنیات در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی در بیست و پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به برخی حوادث تلخ در حوزه سلامت اظهار داشت: از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها حدود 22 درصد سرانه مصرف لبنیات کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که پیش از این نیز ایرانی‌ها در مصرف مواد لبنی از متوسط جهانی پایین‌تر بودند. این نکته را هم باید در نظر بگیریم که پوکی استخوان در خانم‌ها شایع است.

وی افزود: در 3-4 سال اخیر بیشترین واردات روغن مربوط به روغن‌هایی با بالاترین میزان اشباع اسیدهای چرب بوده است که در این خصوص نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای روغن‌های با کیفیت داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی با انتقاد نسبت به مصرف ناچیز زیتون و روغن زیتون در کشور گفت: ایران در میان کشورهای مدیترانه‌ای شرقی پایین‌ترین سرانه میزان مصرف روغن زیتون را دارد.

سموم بالا در میوه‌های گلخانه‌ای

وی ادامه داد: آلوده بودن مواد غذایی به ویژه میوه‌ها به سموم نباتی که متأسفانه با فلزات سنگین و مواد آلاینده‌ آلوده شده‌اند به ویژه در مورد میوه‌های گلخانه‌ای به دلیل برداشت پیش از نابود شدن سموم معضل دیگری است که در بخش سلامت وجود دارد.

زالی تصریح کرد: به دلیل کار فرهنگی کمی که در این زمینه انجام شده سموم نباتی به دست کشاورزان روستایی سپرده شده است که نتیجه آن تخریب محیط زیست و از بین رفتن محصول است.

وی تأکید کرد: نیازمند عزم جدی برای حل این معضلات هستیم. ما هنوز آمادگی رویارویی با دوران سالمندی را نداریم؛ بعد از دوران بازنشستگی فرد بازنشسته نیازمند حمایت‌های اجتماعی، روانشناختی و روانی مؤثر است هر چند امید به زندگی به حدود 73 سال رسیده است اما اگر 56 سالگی را نقطه آغاز بیماری‌ها بدانیم در فاصله 56 تا 73 سالگی فرد دورانی توأم با رنج و مشکلات را سپری می‌کند که باید برای آن پروتکل درمانی در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: از رئیس قوه قضائیه تشکر ویژه‌ای دارم. بابت دستور‌العملی که بر اساس آن قاضی ملزم به تبدیل حکم پزشکانی که دچار جرایم غیرعمد شده‌اند از حبس به جریمه نقدی و تحت نظر بودن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha