وزیر بهداشت شب گذشته با آقای مارک بیبول، رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل دیدار و گفتگو کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت شب گذشته با آقای مارک بیبول، رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در این دیدار با اشاره به اینکه ایران به دلیل همسایگی با پاکستان و افغانستان سالهاست که قربانی بیماریهای مالاریا و سل است، افزود: این بیماری ها از این کشورها به ایران سرایت می کند وعلاوه بر این هر سال در ایام گرم نیز بیماری وبا که همواره منشاء شیوع آن این دو کشور هستند، در ایران بروز پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، دکتر هاشمی از رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل خواست با توجه به تغییر مدل های بیماریهای واگیر دار در منطقه و همچنین تغییر شیوه سرمایه گذاری این صندوق در کشورها، نگاه ویژه‌ای به ایران داشته باشد.

در این دیدار نیز آقای مارک بیبول با اشاره به اینکه خود متخصص بیماریهای عفونی است، گفت: ما همواره از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با بیماری‌ها در منطقه تقدیر می کنیم و من شخصاَ پیشرفت های متعددی را در ایران احساس می کنم و لازم می دانم برای کاهش مشکلات مردم این کشور بیشتر هزینه کنیم. 

وی همچنین به همکاری قبلی ایران و این صندوق در مبارزه با بیماری ایدز اشاره کرد و افزود: پیشرفت های شما در زمینه کنترل ایدز نیز چشمگیر است و این موجب همکاری بیشتر ما با یکدیگر خواهد شد.

آقای دیبویل ابراز امیدواری کرد بزودی به تهران سفر کند و گفت: مدتی است که این سفر را در برنامه های کاری خود قرار داده‌ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha