سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 112556

دست دادن، چیزهای زیادی را در مورد یک شخص می‌گوید.محققان اعلام کردند: قدرت گرفتن دست روند پیری زودرس،سطح تحصیلات و حتی سلامت آینده افراد را آشکار می‌سازد.

سلامت نیوز: دست دادن، چیزهای زیادی را در مورد یک شخص می‌گوید.محققان اعلام کردند: قدرت گرفتن دست روند پیری زودرس،سطح تحصیلات و حتی سلامت آینده افراد را آشکار می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، محققان مؤسسه بین‌المللی « تجزیه و تحلیل سیستم‌های کاربردی» بیش از 50 مقاله ارائه شده از سراسر جهان را در مجله «plosl» مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند افراد با سطح تحصیلات بیشتر در سن 96 سالگی نسبت به افراد 65 سال که میزان تحصیلات کمتری داشتند، تمایل دارند با قدرت بیشتری دست بدهند.«سرگی شربوی» نویسنده این مطالعه به خبرگزاری فرانسه گفت: با توجه به قدرت دست دادن  افراد با تحصیلات بالاتر در مقایسه با افراد با تحصیلات پایین‌تر احساس می‌کردند چند سال جوان‌تر شده‌اند. مطالعه دیگری توسط این تیم روی بیش از یک میلیون پسر جوان سوئدی که برای خدمت نظام وظیفه آماده می‌شدند و به عنوان بخشی از آموزش‌های نظامی از  قدرت گرفتن اجسام استفاده می‌کردند، انجام شد.

نوجوانانی که توانایی و قدرت پایینی در گرفتن اجسام با دست هایشان داشتند (قدرت دست) خطر مرگ، بیماری‌های قلبی و مشکلات روانی  را تجربه کردند.محققان گفتند، تفاوت سلامت روانی و جسمی افراد با استفاده از  قدرت دست هایشان مشخص می‌شود.

قدرت پایین دست در گرفتن اجسام با پیش‌بینی نتایج ضعیف طیف گسترده‌ای از مرگ و میر،ناخوشی و بیماری‌ها را نشان می‌داد. با این حال تفاوت‌های آموزشی، تربیتی و نژادی در تجزیه و تحلیل قدرت دست مهم است.این تحقیق نشان داد افراد باید با استفاده از تجزیه و تحلیل  قدرت دست، اقدام‌های جدی برای افزایش طول عمر،سلامت و وضع از کارافتادگی شان انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha