سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 112559

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد زایمان در مازندران به‌ صورت غیرطبیعی است، گفت: این میزان 15 درصد بالاتر از آمار کشوری است.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد زایمان در مازندران به‌ صورت غیرطبیعی است، گفت: این میزان 15 درصد بالاتر از آمار کشوری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محسن اعرابی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز بهداشتی امیرود نوشهر با بیان اینکه 70 درصد زایمان در مازندران به صورت غیرطبیعی است، اظهار داشت: آمار سزارین و زایمان غیرطبیعی در سطح کشور 55 درصد است اما این رقم در استان مازندران بیش از 70 درصد است که نگران کننده است.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها به صورت رایگان است و در این راستا سعی داریم تا متخصصان بیهوشی نیز به تیم‌های پزشکی زایشگاه‌های دولتی اضافه شوند تا با روش بی‌حسی نخاعی، عمل زایمان طبیعی افزایش پیدا کند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 67 درصد مرگ و میر مازندران ناشی از بیماری‌های غیرواگیر در مازندران است، گفت: در این بین سکته قلبی با 44 درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

 فرماندار نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کلنگ این مرکز بهداشتی در سال 89 به زمین زده شد، اظهار داشت: این خانه بهداشت با مشارکت خیران و اعتبارات احداث آن از محل سفر مقام معظم رهبری است.

محمدعلی قمی‌اویلی با بیان اینکه خدمات بهداشت خانواده، پزشک عمومی، بهداشت مادران باردار، بهداشت نوزادان، سالمندان و مدارس، داروخانه، مامایی و اورژانس و پانسمان از جمله خدماتی است که در این مرکز بهداشت ارائه می‌شود، گفت: برای احداث این مرکز بهداشتی بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان فاصله کم این مرکز بهداشتی تا شهر و نیز جمعیت 4 هزار نفره روستاییان با حوزه مرکز بهداشتی امیرود ابراز امیدواری کرد: ارائه خدمات سلامت در حوزه تخصصی همچون بیماری‌های قلب نیز از ضروریاتی است که باید در این مرکز بهداشتی به آن توجه شود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: خانه بهداشت روستاهای خیرودکنار، مارگیرده امیرود و سیدعلی کیاسلطان در پوشش خدمات بهداشت و سلامت این مرکز قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha