سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 112561

اگر در مصرف آب صرفه‌جویی ۲۵ درصدی نداشته باشیم دچار جیره‌بندی آب خواهیم شد.

سلامت نیوز: اگر در مصرف آب صرفه‌جویی ۲۵ درصدی نداشته باشیم دچار جیره‌بندی آب خواهیم شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو و با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، برخی از سفرای خارجی و همچنین نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های مدیریت شهری، توسعه دادن و توجه کردن به پیوند مردم با طبیعت است و در شهری مثل تهران که متوسط بارش آن به ۲۳۰ میلی‌متر در سال جاری می‌رسد کار بسیار سخت و دشواری است.

در کنار اقلیم متفاوت در شهر تهران یکی دیگر از مشکلات ما تمرکز جمعیت و مهاجرت بی‌رویه در این شهر و دشت است. او افزود: بیش از ۲۳ تا ۲۴ درصد جمعیت تهران در مساحت کمتر از 1/5 درصد کشور متراکمند و معنی آن این است که ما هیچ توجهی به شاخص‌های ظرفیت‌های جغرافیایی نکرده‌ایم. هم‌اکنون ساختمان و خانه در شهر تهران دیگر یک کالا و سرمایه محسوب می‌شود نه یک ابزار و وسیله برای زندگی و امروزه مسکن در تهران نقش کالا را پیدا کرده است.

حال با این شرایط سخت سیاستگذاری در حوزه زیست شهری و مشکلات در حوزه جغرافیا و اقلیم استان تهران و شهر تهران با جمعیتی که در اینجا متمرکز هستند، داشتن یک سرانه ۱۵ هزار هکتاری، پارک‌ها و فضای سبز قابل قبول نیست.

کمربند سبز پیرامون شهر تهران به مساحت ۳۵ هزار هکتار یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد و ما بنا داریم آن را به ۵۰ هزار هکتار برسانیم.

یکی از مشکلات امسال در شهر تهران، کم‌آبی است که اگر صرفه‌جویی ۲۵ درصدی نداشته باشیم دچار جیره‌بندی آب و مشکلات خواهیم شد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این بحران خارج شویم.

این دغدغه مردم است و دغدغه مردم دغدغه شهرداری است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و به‌خصوص مردم، مشکل کم‌آبی را برطرف کنیم. آمار‌ها نشان می‌دهد که مردم ما 2/5 برابر استاندارد‌های دنیا آب مصرف می‌کنند و ما باید در این زمینه به سمت درست مصرف کردن گام برداریم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha