چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 112572

مصرف فیبر، جزء لازم و ضروری یک برنامه غذایی سالم است که به سلامت روده ها کمک می کند. مصرف زیاد فیبر، کلسترول خون را کنترل می کند و از میزان قند خون می کاهد و در کنترل دیابت نیز نقش دارد.

سلامت نیوز: مصرف فیبر، جزء لازم و ضروری یک برنامه غذایی سالم است که به سلامت روده ها کمک می کند. مصرف زیاد فیبر، کلسترول خون را کنترل می کند و از میزان قند خون می کاهد و در کنترل دیابت نیز نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،مصرف فیبر برای کاهش وزن اضافه و حفظ وزن مناسب ضروری است و مردان نسبت به زنان نیاز به مصرف فیبر بیشتری دارند.

نقش فیبر در کاهش وزن:

 فیبر حاوی ماده کاهش دهنده وزن نیست و باعث چربی سوزی نمی شود بلکه، مصرف آن اثراتی ایجاد می کند که به کم کردن وزن و ثابت نگه داشتن آن کمک می کند.

مواد غذایی غنی از فیبر باعث احساس سیری می شود.

یکی از راهکارهای موثر کاهش وزن، کنترل کردن و پیش گیری از پرخوری است. مواد غذایی غنی از فیبر، احساس سیری ایجاد می کند.

مواد غذایی غنی از فیبر انرژی کمتری دارد

مصرف مواد غذایی حاوی فیبر یعنی مصرف غذای بیشتر و دریافت کالری کمتر، مصرف این نوع غذاها اگرچه باعث می شود تمایل شما به مصرف غذا همانند قبل و حتی بیشتر از قبل باشد اما کالری اضافه دریافت نمی کنید.

افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند، لاغرترند.

 نتایج تحقیقات نشان می دهد، مصرف مواد غذایی غنی از فیبر، باعث مصرف کالری کمتری در طول روز می شود و در نتیجه فرد لاغرتر به نظر می آید به ویژه مصرف یک صبحانه غنی از فیبر مفید است.

میوه و سبزی های سرشار از فیبر:

سبزی های غنی از فیبر شامل برگ های سبز پررنگ از جمله، نخودسبز، کلم بروکلی، گل کلم و کلم و ... است.

سبزیجات و لوبیا منبع عالی فیبر است. غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، گندم، جو، بلغور و ... منابع فیبر است.

نیاز فیبر برای مردان:

مردان نسبت به زنان به فیبر بیشتری نیاز دارند.

نیاز مردان به فیبر روزانه بین ۳۰ و ۳۸ گرم و در زنان روزی ۲۱ تا ۲۵ گرم است.

نکته

از آن جا یی که مواد غذایی حاوی فیبر دیرتر هضم می شود بنابراین مدت زمان بیشتری نیاز است تا پیام های سیری از مغز مخابره شود. به همین دلیل ممکن است بسیاری از ما غذای بیشتری مصرف کنیم و دچار سیری ناراحت کننده و نفخ شویم. بنابراین غذای خود را در آرامش میل کنید تا زودتر احساس سیری به سراغ تان بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha