معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت عجولانه آغاز نشده است، بر تامین دارو و ملزومات پزشکی در بیمارستانهای دولتی تاکید کرد.

پاسخ معاون وزیر به منتقدان طرح تحول نظام سلامت/ از بحران دارویی سال 91 عبور کرده ایم

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت عجولانه آغاز نشده است، بر تامین دارو و ملزومات پزشکی در بیمارستانهای دولتی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه همایش معاونین غذا و دارو که در مشهد برگزار می شود، گفت: بعضی ها فکر می کنند این طرح عجولانه آغاز شده و از همان روز اول انتقادات خودشان را شروع کرده اند. در حالی که این طرح، طرحی زودگذر نیست که دولت آن را رها کند. این طرح، پشتوانه کارشناسی دارد و قرار است در دراز مدت اجرایی شود.

وی با اشاره به شعارهای دکتر روحانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، افزود: یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهور، موضوع سلامت بود که این بحث را بعد از انتخابات نیز بارها مطرح کرده اند.

دیناروند ادامه داد: دولت حتی قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت، کارهای کارشناسی خودش را انجام داده بود و اعتبار شروع طرح را به حساب وزارت بهداشت ابلاغ کرد تا وزارت بهداشت نیز بتوان کلید اجرای طرح را بزند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت جدی است، تصریح کرد: این طرح در دو مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن مربوط به دارو و درمان است و مرحله دوم نیز به مباحث بهداتی اختصاص دارد.

وی با بیان این مطلب که ما مسئولیت داریم نظارت کنیم بر سلامت، کیفیت و تامین دارو و ملزومات پزشکی در بیمارستانهای دولتی، افزود: امنیت درمان، مقوله ای است که در اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده و می بایست با قوت دنبال شود.

دیناروند، امنیت درمان را شامل تامین ابزار مورد نیاز پزشک دانست و اظهارداشت: ابزاری که پزشک برای درمان نیاز دارد، دارو است و این دارو می بایست بدون دغدغه در اختیار پزشکان و مردم باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در دو سه سال اخیر در حوزه دارو وجود داشت، گفت: متاسفانه در سال 91 و نیمه اول سال 92 با کمبود داروی مورد نیاز مردم مواجه بودیم که خوشبختانه این بحران در نیمه سال 92 فروکش کرد. البته مدعی نمی شویم که در حال حاضر همه مشکلات برطرف شده است، اما از دغدغه مردم کاسته شده و دارو به اندازه کافی در دسترس بیماران قرار دارد.

دیناروند با تاکید بر اینکه می بایست کنترل سیاستهای هزینه ای را داشته باشیم و به قوت دنبال کنیم، تصریح کرد: اگر بودجه ما 5 برابر هم شود اما نظارت نباشد، این پولها جوابگو نخواهد بود. بنابراین، لازم است در این حوزه با قدرت وارد شویم و نظارت ها را افزایش دهیم.

وی بر ساماندهی فوری تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای دولتی، مدیریت داروخانه های بیمارستانی و تامین داروی بیماران بستری تاکید کرد و خطاب به مدیران غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: وظیفه ما حمایت از شماست و شما باید این کارها را با فوریت شروع کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha