پزشکان هشدار دادند بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه پس از ترخیص بیشتر در معرض ابتلا به «اختلال استرس پس از سانحه» (PTSD) هستند.

سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه پس از ترخیص بیشتر در معرض ابتلا به «اختلال استرس پس از سانحه» (PTSD) هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «آن پارکر» از دانشگاه جانز هاپکینز گفت: بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ برای بیماران و خانواده‌ آنان دردآور و تجربه ناراحت‌کننده‌ای است. همچنین در بررسی که روی بیش از 3400 بیمار بستری شده در این بخش انجام دادیم مشاهده کردیم که یک چهارم از این بیماران به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا شدند.

مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه کابوس، عصبانیت و بازگشت به خاطرات و افکار گذشته را تجربه می‌کنند.

در این بررسی نتایج 28 مطالعه انجام شده که شامل 3428 فرد بزرگسال بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بوده، مورد بازبینی قرار گرفت. از میان آنان 429 نفر یک تا شش ماه پس از مرخص‌ شدن از بیمارستان به علائم اختلال استرس پس از سانحه مبتلا شدند.

 همچنین برخی مطالعات انجام شده در اروپا نشان می‌دهد بیمارانی که در مدت زمان بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه خاطرات خود را به طور مرتب نوشته باشند کمتر با علائم این اختلال مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha