سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد با توجه به افزایش نقش فن‌آوری‌های مدرن در زندگی کودکان امروزی مطالعات در زمینه تاثیر این فن‌آوری‌ها بر رشد ذهنی آنها باید در اولویت قرار گیرد.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد با توجه به افزایش نقش فن‌آوری‌های مدرن در زندگی کودکان امروزی مطالعات در زمینه تاثیر این فن‌آوری‌ها بر رشد ذهنی آنها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بر همین اساس متخصصان و کارشناسان سلامت به زودی مطالعاتی را با هدف بررسی مضرات احتمالی تلفن‌های همراه و سایر فن‌آوری‌های بی‌سیم بر رشد مهارت‌های ذهنی کودکان انجام خواهند داد. این مطالعه با سرمایه‌گذاری دولتی و صنعتی از ماه سپتامبر سال جاری میلادی (2014) شروع خواهد شد و طی آن 2500 کودک 11 و 12 ساله مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

در این مطالعه توانایی یادگیری، مهارت تفکر،‌ حافظه و تمرکز در این کودکان اندازه‌گیری و ارزیابی شده و همین بررسی‌های در سال 2017 میلادی نیز مجدد تکرار خواهد شد. به گفته کارشناسان هنوز درباره تاثیر این فن‌آوری‌ها روی سلامت ذهن و روان کودکان اطلاعات بسیار اندکی در دسترس است.

تاکنون بسیاری از مطالعات درباره مضرات فن‌آوری‌های بی‌سیم و تلفن همراه تنها منحصر به بزرگسالان شده و به ویژه بیشتر تمرکز این مطالعات روی خطر سرطان‌زایی آنها بوده که البته تا به امروز نیز هیچ‌گونه اثر مخربی از آنها به ثبت نرسیده است.

با این حال برخی از کارشناسان سلامت تاکید دارند که کودکان زیر 16 سال باید از تلفن همراه تنها در موارد ضروری استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha