چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 112589

ورزش‌های سبک از جمله پیاده‌روی معمولی که بسیار انرژی زاست خطر سکته قلبی را به نصف می رساند، افرادی که ورزشهای ملایم انجام می‌دهند کمتر دچار سرطان می‌شوند.

کاهش علایم افسردگی با پیاده روی روزانه

سلامت نیوز: ورزش‌های سبک از جمله پیاده‌روی معمولی که بسیار انرژی زاست خطر سکته قلبی را به نصف می رساند، افرادی که ورزشهای ملایم انجام می‌دهند کمتر دچار سرطان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرضا حسنی متخصص داخلی گفت: پیاده‌روی روشی است بسیار علمی که در هر سنی سودمند است به ویژه برای خانم‌ها در سنین 45 سالگی بسیار مناسب است زیرا برای مفاصل که در این سن بیشتر در معرض خطر هستند مشکلی بوجود نمی آورد.

 

وی ادامه داد: اثر منفی پیاده روی در مقایسه با دویدن بر روی مفاصل حداقل یک سوم است، پیاده روی زنان را از بیماری های مزمن در سنین میانسالی و پس از آن محافظت می‌کند، همچنین به علت کاهش چربی در بدن خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد.
 حسین افزود: پیاده روی سبب افزایش نشاط و شادابی و کاهش علائم افسردگی و توانمندی در مقابله با استرس‌ها می‌شود همچنین باعث کاهش سرطان روده به علت کم شدن زمان عبور مواد از روده و افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها می‌گردد با انجام پیاده روی و تمرینات سبک اشتها افزایش یافته، فشارهای روحی کم شده و راحت تر و عمیق تر به خواب می رویم در نتیجه با خواب کمتر احساس سرحالی بیشتری می‌کنیم.
این متخصص تصریح کرد: پیاده روی از "دیابت نوع 2" پیشگیری می‌کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، پیاده روی برای مغز مفید است و به صورت چشمگیری عملکرد ذهن را افزایش می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha