یك متخصص روانپزشکی کودک اظهار داشت:عوامل بیولوژیکی و هورمونهای جنسی بیش از عوامل ژنتیکی و محیطی در تکامل جنسی جنین موثر است.

دکتر الهام شیرازی  در گفت وگو با  ایسنا، گفت: به منظور بررسی روند تکامل جنسی در کودکان جنبه‌های مختلفی از جمله فیزیک جنسی و احساس درونی از جنسیت خود باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: رفتارهای بیرونی فرد که به عنوان نقش‌های جنسیتی در جامعه شناخته می‌شوند و همچنین گرایش‌های جنسی از دیگر مواردی است که در روند تکامل جنسی باید به آن توجه کرد.

دکتر شیرازی تصریح کرد: اختلال و عدم تطابق در هر یک از جنبه‌های فوق می تواند از مشکلات جنسیتی به حساب آید. مثلا اگر شخصی از لحاظ فیزیکی زن بود ولی احساس درونی او از جنسیتش مرد بودن باشد این شخص در هویت جنسی خود دچار اختلال شده است.


وی در خصوص علل پیدایش اختلالات جنسی گفت: در دوران جنینی عوامل بیولوژیکی و هورمونهای جنسی بر مغز جنین تاثیر بسزایی دارند به گونه‌ای که نقش این هورمونها بسیار مهمتر از عوامل محیطی و تربیتی بعد از تولد بر تعامل جنسی فرد است.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک در خصوص درمان اختلالات جنسی گفت: نخستین گام مداخله‌های روانشناسی به منظور ایجاد تطابق بین فیزیک جنسی و احساس جنسی درون فرد و در صورت عدم موفقیت، مرحله بعد تغییر فیزیک جنسی فرد می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha