شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1126

نتایج یك مطالعه نشان می دهد خوردن ماهی و غذاهای دریایی طی بارداری فوائد طولانی مدتی برای كودك دارد.

فوائد خوردن ماهی در دوران بارداری
به گزارش سلامت نیوز،در این تحقیق مشخص شد كودكانی كه مادرانشان در دوران بارداری مقادیر زیادی ماهی خورده بودند در هفت سالگی مهارت های ارتباطی و اجتماعی بهتری داشتند.
در عین حال نگرانی هایی از اثرات سمی احتمالی مصرف ماهی در دوران بارداری وجود دارد.
به گزارش BBC ، توصیه آژانس استانداردهای غذایی این است كه زنان باردار درهفته یك یا دو وعده ماهی روغنی مصرف كنند. اما در مورد خوردن برخی انواع ماهی شامل كوسه ماهی و مارلین یا نیزه ماهی و یاماهی تن هشدار می دهند و این به علت افزایش قرار گرفتن جنین درمعرض جیوه است.
تحقیقات قبلی نشان داده اند اسیدهای چرب امگا – سه موجود در ماهی بویژه ماهی روغنی باافزایش قدرت ذهنی و مهارت های اجتماعی كودكان در آینده ارتباط دارد.
در این مطالعه مشخص شد هرچه مصرف ماهی و غذاهای دریایی بیشتر در مادران باردار بیشتر بود فرزندانشان مهارت های ارتباطی و اجتماعی بهتری داشتند.
به گفته محققان زنان باید بر اساس استانداردهای غذایی انواع ماهی بویژه نوع روغنی كه سرشار از اسید های چرب امگا – سه است را مصرف كنند. انواع ماهی چرب شامل سالمون / كوسه ماهی / نیزه ماهی و ساردین است.
یكی ازدلائل این ارتباط اثر اسیدهای چرب امگا – سه در تكامل نغز جنین است. همچنین مطالعه فوق نشان داده است جنین زمانی كه در درحم مادر است از طریق جفت و نوزاد از راه تغذیه با شیر مادر چربی امگا – سه را دریافت می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha