چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 112604

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو از رتبه بندی آزمایشگاه‌ها برای اولین بار در سطح کارخانجات داروسازی کشور خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو از رتبه بندی آزمایشگاه‌ها برای اولین بار در سطح کارخانجات داروسازی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین رستگار درهمایش مسئولین فنی آزمایشگاه کنترل کیفیت کارخانجات تولید کننده مواد اولیه و محصول داروسازی کشور گفت: این همایش و رتبه بندی آزمایشگاه‌ها برای اولین بار در سطح کارخانجات داروسازی کشور به منظور تشویق کارخانجات دارای آزمایشگاه آکرودیته برگزار شده، هدف این است که سایر آزمایشگاه‌های کارخانجات بر اساس این الگو آزمایشگاه‌های خود را به سطح استانداردهای ملی و بین المللی برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین و کلیدی ترین قسمت در کارخانجات دارویی است، گفت: بدون وجود آزمایشگاه، کنترل کیفیت معتبر و امکان ارائه داروهای باکیفیت وجود ندارد و تنها آزمایشگاه است که با کیفیت بودن دارو برای توزیع و مصرف بیماران را تایید می‌کند.

دکتر رستگار در مورد رتبه بندی آزمایشگاهها نیز گفت: رتبه بندی در سه گروه انجام شده است که در این زمینه کارخانه‌های دارویی جابربن حیان و فارابی موفق به دریافت لوح کیفیت شدند.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: جهت مساعدت به آزمایشگاههای کارخانجات داروسازی و ‌مجوزدهی به بخش خصوصی جهت آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت دارو نیز شروع شده است و این آزمایشگاه‌ها به صورت کاملا خصوصی و در راستای خدمات دهی به کارخانجات داروسازی فعالیت خواهند نمود.

دکتر رستگار در پایان گفت: تمامی تلاش‌ها جهت ارتقای کیفیت و ترکیب کردن فعالیت‌های آزمایشگاههای کارخانجات داروسازی به استانداردهای ملی و بین المللی و در نهایت ارتقای حداکثری کیفیت داروهای تولید داخل و هدف نهایی صادرات این داروهای با کیفیت به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha