چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 112605

مسئول انجمن حمایت از بیماران مبتلا به دیابت استان مرکزی از ثبت‌نام بیش از هشت هزار نفر از بیماران مبتلا به دیابت در این انجمن خبر داد.

سلامت نیوز: مسئول انجمن حمایت از بیماران مبتلا به دیابت استان مرکزی از ثبت‌نام بیش از هشت هزار نفر از بیماران مبتلا به دیابت در این انجمن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی افتخاری اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود هر ساعت چهار نفر، هر روز 96 نفر و هر سال 35 هزار نفر بر اثر بیماری دیابت جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: از جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری استان مرکزی 200 هزار نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند که حمایت مالی از بیماران مبتلا به این بیماری ضروری است.

مسئول انجمن حمایت از بیماران مبتلا به دیابت استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه با وجود بالا بودن آمار افراد مبتلا به بیماری دیابت این استان فاقد مراکز پزشکی تخصصی و درمانگاهی در حوزه چشم، پا و کلیه و همچنین فاقد مراکز آب درمانی است که قطعا ایجاد این مراکز از عهده دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی خارج بوده و نیازمند مشارکت خیرین است.

افتخاری گفت: این انجمن به منظور حمایت از بیماران اقدام به راه‌اندازی تعاونی کرده تا از طریق درآمدهای حاصل از این تعاونی بخشی از هزینه‌های درمانی بیماران تامین شود.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از این بیماری انجام تست‌های غربالگری است که باید اعتبارات مناسبی به این منظور اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha