وزیر بهداشت گفت: ادعا نمی‌کنم تاکنون اقدامات وزارت بهداشت در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر فعالانه بوده است، امیدوارم در ادامه راه این وزارتخانه بتواند نقش پر رنگتری در این زمینه داشته باشد.

اعلام آمادگی کامل وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری از اعتیاد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این وزارتخانه می تواند از طریق ارائه آموزش ها در سطح مدارس و دانشگاه ها اقداماتی را جهت پیشگیری از اعتیاد در جامعه انجام دهد، گفت: بر حسب وظیفه ذاتی خود آمادگی کامل را در جهت پیشگیری از اعتیاد در جامعه داریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «سیدحسن هاشمی» در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر افزود: موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در کشور به یک عزم ملی نیاز دارد که مردم و خانواده ها در گام نخست و پس از آن دولت و مجلس، وظیفه مهمی را مبارزه با مواد مخدر و کاهش ابتلا به اعتیاد بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ادعا نمی کنم تاکنون اقدامات وزارت بهداشت در این رابطه فعالانه بوده است، ابراز امیدواری کرد در ادامه راه این وزارتخانه بتواند نقش پر رنگ تری در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

وزیر بهداشت، تولید، اشتغال، فضای بانشاط برای جامعه را تاثیرگذار در کاهش ابتلا به اعتیاد دانست و گفت: این عوامل سبب ایجاد آرامش در خانواده ها و گرایش کمتر افراد به سمت مواد مخدر می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه تعامل جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر سبب بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری می شود، تصریح کرد، تاثیر اقتصاد و اشتغال در کاهش اعتیاد در جامعه بر کسی پوشیده نسیت و باید در این زمینه توجه بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: پس از موضوع فرهنگسازی و ارائه آموزش های بیشتر جهت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی برای افراد جامعه، کاهش آمار ابتلا به اعتیاد را در کشور به همراه دارد، از این رو باید این مسایل مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha