چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 112617

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طرح پزشک خانواده طرحی سلامت‌ محور است، گفت: در این طرح بسته‌هایی برای سلامت زنان پیش‌بینی شده است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طرح پزشک خانواده طرحی سلامت‌ محور است، گفت: در این طرح بسته‌هایی برای سلامت زنان پیش‌بینی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدهادی ایمانیه در سومین همایش بین المللی سلامت زنان در شیراز، گفت: زنان محور خانواده محسوب می‌شوند، محوری تاثیرگذار که در سلامت کل خانواده و جامعه نقش ایفا می‌کنند و تنها تاثیرشان بر روی خودشان نیست.

وی با اشاره به شعار امسال وزارت بهداشت، گفت: امسال وزارت بهداشت شعار خودمراقبتی را مطرح و دنبال کرده است، در این موضوع باید سلامت زنان بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

ایمانیه ادامه داد: هرچه علم پیشرفت می‌کند متوجه می‌شویم سلامت روحی چه میزان در سلامت جسم افراد تاثیرگذار است، در این موضوع هم زنان و سلامت روحی آنان نقش مهمی دارد.

وی سلامت تغذیه بانوان را یکی دیگر از شاخص‌های مهم در سلامت جامعه عنوان و اضافه کرد: زنان هم در خانواده و هم در جامعه، نقشی محوری در موضوع تغذیه و سلامت تغذیه ایفا کرده و می‌کنند.

ایمانیه چاقی و بی‌تحرکی را از معضلات جدی جامعه بانوان برشمرد و گفت: حضور در صحنه‌های ورزشی و ایفای نقش حمایتی برای فعالیت بیشتر زنان در عرصه‌های ورزشی، می‌تواند سلامت زنان را تامین کند.

وی با تاکید براینکه سلامت محوری و ایجاد نظام ارجاع، هدف اجرای طرح پزشک خانواده است، گفت: در این طرح بسته‌ای تحت عنوان سلامت زنان تهیه و پیش‌بینی شده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه سلامت زایمان یکی از مهمترین مقوله‌های سلامت زنان محسوب می‌شود، گفت: در شیراز متاسفانه شاهد انجام 100 درصد زایمان‌ها به شکل سزارین در بیمارستان‌های خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه براساس تاکید وزارت بهداشت، باید هر سه ماه 2.5 درصد از میزان زایمان‌های به روش سزارین کاسته شود، گفت: در استان فارس این میزان نیم درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha