مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، بر ضرورت نظارت بر تجویز داروهای بیمارستانی و جلوگیری از ورود داروهای تقلبی به بازار دارویی کشور تاکید کرد.

هشدار نسبت به احتمال توزیع داروهای تقلبی/ برخورد با نسخه های جعلی

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، بر ضرورت نظارت بر تجویز داروهای بیمارستانی و جلوگیری از ورود داروهای تقلبی به بازار دارویی کشور تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مهدی پیرصالحی در همایش معاونین غذا و دارو که صبح چهارشنبه در مشهد آغاز بکار کرد، افزود: با توجه به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی آغاز شده است، می بایست نسبت به جلوگیری از خروج دارو از بیمارستانها، نظارت و کنترل دقیق داشت.

وی افزود: اگر دارو از چرخه توزیع و مصرف خارج شود، قطعا اجرای طرح تحول نظام سلامت با مشکلاتی مواجه خواهد شد که می توان طرح را با شکست مواجه کند.

پیرصالحی ادامه داد: بنابراین، لازم است معاونین و مدیران غذا و دارو و روسای بیمارستانها منتظر نمانند و از همین حالا به گونه ای عمل کنند که اجازه ندهند داروهای مصرفی بیماران بستری، از چرخه مصرف خارج شود.

مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو همچنین بر نحوه نظارت بر داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت دارو در طرح تحول نظام سلامت کاهش محسوسی یافته است، احتمال ورود داروهای تقلبی به بازار دارویی کشور وجود دارد که لازم است با آن برخورد شود.

وی با اعلام اینکه گزارشهایی از وجود داروهای تقلبی داشته ایم که سریعا اقدام و آنها از سطح بازار دارویی کشور جمع آوری شده است، افزود: اگر کنترل و نظارت در بحث دارو را با جدیت دنبال نکنیم، به بیماران آسیب وارد می شود و طرح تحول دچار خدشه می شود.

پیرصالحی همچنین به موضوع نسخه های جعلی اشاره کرد و گفت: موضوع نسخه های جعلی نیز، از چالشهای پیش روی طرح تحول نظام سلامت است که می بایست با آن برخورد شود. زیرا، حالا که قیمت دارو کاهش یافته است، سوءاستفاده کنندگان به دنبال تهیه داروی ارزان قیمت برای قاچاق آن به بیرون از مرزها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha