چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: در حال حاضر 100 هزار زندانی داریم که خانواده شان به نان شب محتاج هستند و به حمایت نیاز دارند .

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: در حال حاضر 100 هزار زندانی داریم که خانواده شان به نان شب محتاج هستند و به حمایت نیاز دارند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محسن نصیری در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: این انجمن یک موسسه عمومی غیردولتی است که به عنوان متولی امور مالی و معنوی خانواده زندانیان انجام وظیفه می کند. منابع مالی این انجمن از طریق خیرین تامین می شود اما کمک ها به اندازه ای نیست که بتوانیم رسالت خود را آن گونه که باید انجام دهیم.

وی افزود: با رایزنی های آقای جولایی در مجلس قرار شد 100 میلیارد تومان در بودجه سال 92 به خانواده زندانیان کمک شود که تا ابتدای سال 93 از این مقدار تنها 8 میلیارد آن تامین شد. سهم تهران از این بودجه 300 میلیون تومان بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 هزار زندانی که خانواده هایشان نیازمند به نان شب هستند، داریم. در دوره ریاست آقای اسماعیلی در سازمان زندانها تفاهم نامه ای با کمیته امداد امضا شد تا خانواده زندانیان نیازمند را سرپرستی کند. در حال حاضر کمیته امداد 32 هزار خانواده زندانی را در تحت پوشش دارد. 22 هزار خانواده نیز تحت پوشش ما هستند از سوی دیگر 5 هزار خانواده نیز تحت پوشش نهادهای دیگر قرار دارند. با این حساب 50 درصد خانواده زندانیان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.

وی به یک تحقیق دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بر اساس یک تحقیق دانشگاهی بر روی 15 زن خیابانی در یکی از محلات تهران انجام شد مشخص شد تعدادی از این زنان، دختران زندانیان هستند که این موضوع را به سازمان زندانها گزارش کردیم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 25 هزار و 617 خانواده به دفاتر انجمن مراجعه کردند که برای 700 خانواده تشکیل پرونده صورت گرفت. هزار و 510 خانواده نیز به کمیته امداد معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha