چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 112626

معاون پرستاری وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشكده‌های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور گفت: آیین‌نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین در دست اجرایی شدن است.

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشكده‌های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور گفت: آیین‌نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین در دست اجرایی شدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد میرزابیگی افزود: با توجه به كمبود نیروی كادر پرستاری در سطح بیمارستانها و افزایش مهارتهای علمی و كسب تجربه دانشجویان پرستاری برای حضور در بخشهای درمانی، آیین‌نامه استفاده از دانشجویان پرستاری در بالین در دانشگاه‌ها دردست اجرا است.

وی، رضایت مردم از خدمات درمانی و پرستاری را یكی از اهداف نظام سلامت برشمرد و گفت: ارائه نظرها و پیشنهادهای رؤسای دانشكده ها و مدیران پرستاری دانشگاه‌ها درباره چگونگی اجرای این آیین‌نامه كمك می‌كند تا این طرح به صورت كامل‌تر و با مشكلات كمتری اجرا شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تأكید بر ضرورت حضور فعال رؤسای دانشكده‌های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه‌ها در جلسات هماهنگی و قطب دانشگاه‌ها گفت: رؤسای دانشكده‌ها و مدیران پرستاری باید فعالانه در جلسات سیاست‌گذاری شركت كرده و از نظر علمی و آموزشی و هم از نظر اجرایی براساس خرد جمعی تصمیم‌گیری نموده و به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابند.

میرزابیگی با اشاره به اینكه تاكنون گامهای مؤثری در اجرای طرح تحول نظام سلامت برداشته شده اظهار داشت: تأمین نیروی انسانی، تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها براساس سند عرضه و تقاضا و تطبیق ظرفیت دانشگاه‌ها در درازمدت، استفاده از دانشجویان ارشد و دكتری پرستاری و آژانس‌های پرستاری به طور پاره وقت، استفاده از یك بهیار به ازای هر چهار پرستار و یك شكل نمودن لباس فرم كادر پرستاری بصورت كشوری از دیگر برنامه‌های معاونت پرستاری می‌باشد.

وی همچنین ساماندهی و یكسان‌سازی قوانین مربوط به نظام پرستاری از طریق اتوماسیون و نصب نرم‌افزارهای این استانداردها در تمام ایستگاه‌های پرستاری مراكز درمانی سراسر كشور را از اولویت‌های دیگر معاونت پرستاری ذكر كرد.

معاون پرستاری با تأكید بر اینكه نحوه پرداخت‌ها با دستورالعمل ابلاغی وزیر بهداشت مشخص شده گفت: شرح وظایف دانشجویان، نحوه نظارت و نحوه پرداخت‌ها همزمان با اجرای آیین‌نامه به دانشگاه‌های سراسر كشور ابلاغ خواهد شد.

سامانه ثبت نام دانشجویان پرستاری متقاضی كار در بالین dn.behdasht.gov.ir فعال است و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه اعلام آمادگی و ثبت نام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha