چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 112636

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه مشاوره رایگان در مراکز کاهش طلاق به منظور جلوگیری از آسیبهای طلاق و تحکیم خانواده خبر داد و گفت: امضای تفاهم نامه پیشگیری و مداخلات به موقع در طلاق با قوه قضائیه تا حدود زیادی باعث کاهش آمار طلاق در میان خانواده ها می شود.

ارائه مشاوره رایگان به زوجین در 200 مرکز کاهش طلاق

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه مشاوره رایگان در مراکز کاهش طلاق به منظور جلوگیری از آسیبهای طلاق و تحکیم خانواده خبر داد و گفت: امضای تفاهم نامه پیشگیری و مداخلات به موقع در طلاق با قوه قضائیه تا حدود زیادی باعث کاهش آمار طلاق در میان خانواده ها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر همایون هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه پیشگیری و مداخلات به موقع در طلاق که با حضور معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه انجام شد، گفت: این تفاهم نامه هر سال تمدید می شود و در سال جاری نیز بر اساس بررسیهای کارشناسان بسیار جامع تر و کامل تر از قبل در راستای تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی با رویکرد ایجاد صلح و سازش بین زوجین و پیشگیری از طلاق به امضا رسید.

وی تاکید کرد: افزایش تعامل و همکاری با ارائه انواع خدمات تخصصی در مراکز تحت نظارت بهزیستی، محاکم و دادگاههای خانواده و دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان معاونت های فرهنگی دادگستری های سراسر کشور مهمترین موضوع این تفاهم نامه است.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر 1200 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی در سراسر کشور فعالیت می کنند و همچنین 400 کلینیک و 200 مرکز کاهش طلاق به افرادی که با مشکلی مواجه شده و قصد بهره مندی از مشاوره دارند، خدمات ارائه می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: یکی از شرکایی که می تواند در حوزه پیشگیری به سازمان بهزیستی کمک کند قوه قضائیه است که در همین زمینه نیز تفاهم نامه همکاری با معاونت فرهنگی این نهاد منعقد شده است.

به گفته هاشمی، یکی از فعالیتهای حوزه بهزیستی با توجه به افزایش آمار طلاق راه اندازی مراکز مشاوره و فعالیت بهزیستی در این مورد است و به همین منظور طرحی را تدوین کرده که در خصوص مشاوره، پیشگیری و مداخلات اجتماعی اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: پیشگیری و تحکیم بنیان خانواده یکی از سیاستهای سازمان بهزیستی است به طوریکه بر اساس سیاستهای کلی جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سازمان در حوزه پیشگیری بیش از گذشته اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی از فعالیت 19 هزار گروه همیار خبر داد و گفت: تمامی اقدامات انجام شده و فعالیت گروه‌های مختلف در راستای پیشگیری و تحکیم خانواده و ارائه مشاوره به آسیب دیدگان انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha