چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 112639

کاهش آلودگی هوای تهران محسوس است و در سال جدید رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. کوه های اطراف قابل مشاهده شده اند و دیگر از گرد و غبار و دود و مه غلیظ ناشی از آلودگی هوا کمتر اثری است.

دفع شر بنزین غیر استاندارد از تهران

سلامت نیوز: کاهش آلودگی هوای تهران محسوس است و در سال جدید رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. کوه های اطراف قابل مشاهده شده اند و دیگر از گرد و غبار و دود و مه غلیظ ناشی از آلودگی هوا کمتر اثری است.
رییس شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه این شورا از 6 برابر شدن تعداد روزهای سالم و پاک در شهر تهران در مقام مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت : در  این مدت (سال 93) 6 روز هوای پاک و 52 روز هوای سالم داشته‌ایم که 6 برابر مدت مشابه در سال های گذشته است .

احمد مسجد جامعی با قدردانی از تلاش های بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در عمل به تعهد خود مبنی بر توزیع بنزین پاک از سال 93 ، توزیع بنزین پاک و استاندارد از سوی وزارت نفت را مهم ترین دلیل کاهش آلودگی هوای تهران دانست.

کاهش آلودگی هوای تهران محسوس است و در سال جدید خوشبختانه تهران رنگ و بوی دیگری دارد . کوه های اطراف قابل مشاهده شده اند و دیگر از گرد و غبار و دود و مه غلیظ ناشی از آلودگی هوا کمتر اثری است.

هر چند تهران هوای پاکی ندارد ، اما همین اندک تغییر را هم باید به فال نیک گرفت و در نهایت یادآوری چند نکته:

1- چه کسانی در دوره دولت گذشته با پافشاری درباره استاندارد بودن بنزین تولید داخل می گفتند بنزین هیج عیب و ایرادی ندارد! البته در باب این آقایان حرف و حدیث زیاد است و امیدواریم روزی پاسخگوی اقدامات خود باشند خاصه این که مرگ برخی از شهروندان به آلودگی هوا نسبت داده شده است.

2- اقدام اخیر وزارت نفت و شخص وزیر در پایان دادن به مساله تولید و توزیع بنزین غیر استاندارد در شهر تهران بیانگر این واقعیت است که میان مدیریت کار نابلدان پر مدعا با کسانی که در گذار سالیان توشه هایی اندوخته اند تفاوت بسیار است.

 
3- شاید برخی در مقام توجیه بگویند : پیشینیان مامور بوده اند و معذور و بر اساس مصالح کلان جز این نمی توانستند عمل کنند ؛ اما به طور مشخص پاسخ به این سفسطه منفی است. چرا که اجباری در کار نیست اگر واقعا مدیری بداند نتیجه اعمال یک سیاست اشتباه مرگ شهروندان باشد چنانچه سکوت کند و درسمت خود بماند شریک جرم محسوب می شود و اگر از نتیجه اعمال سیاست های خود نیز آگاه نباشد،باز یک فاجعه مدیریتی است.   

گذشته از همه اینها تهران این روزها و در سال جدید واقعا تغییر کرده است و کوه های دیدنی اطراف قابل رویت تر شده اند و هوا کمی بهبود یافته است و همان طور که بارها در سال های گذشته ، مطالب انتقادی راجع به بنزین غیر استاندارد و آلودگی هوای تهران  نوشته ایم، هم اکنون باید به خاطر این وضعیت جدید و رفع و دفع شر بنزین غیر استاندارد -که برای آلودگی مزمن هوای تهران همچون " قوز بالای قوز" بود- خوشحالی خود را ابراز کنیم.

در عین حال نباید از یاد برد که این بنزین تنها در تهران توزیع نمی شده و مباد که سر از شهرستان ها درآورد.

منبع:عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha