رئیس کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های جمعیتی، مجلس در تلاش برای لغو قوانین تنظیم خانواده و عقیم‌کردن مردان و زنان است.

سلامت نیوز: رئیس کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های جمعیتی، مجلس در تلاش برای لغو قوانین تنظیم خانواده و عقیم‌کردن مردان و زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن شهریاری روز چهارشنبه در سومین همایش سلامت زنان در شیراز گفت: در دولت‌های گذشته به اندازه دولت یازدهم دغدغه سلامت وجود نداشته‌ است.

وی گفت: امسال 9000 میلیارد منابع حوزه سلامت را افزایش داده‌ایم اما در کشور ما میزان منابع مالی بالفعل بیشتر از کشورهای آفریقایی نیست اما در حوزه سلامت مثل آمریکا و اروپا هزینه می‌کنیم و این مشکل ساز است.

شهریاری با تاکید بر این که منابع دولتی محدود است اینگونه نیست که درآمدها بی‌حساب و کتاب باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های پس از انقلاب، مقایسه‌ای در آمارهای مختلف داشت و گفت: نرخ باسودادی طی سال‌های بعد از انقلاب برای مردان 51 و برای زنان 126 درصد بوده است.

شهریاری با بیان اینکه امروز در بسیاری از رشته‌های تحصیلی ورودی دختران به دانشگاه‌ها از پسران پیشی گرفته است، گفت: مجلس هم در سال‌های گذشته تلاش کرد که سهم بیشتری برای زنان در نظر بگیرد اما علی‌رغم افزایش تعداد دختران در رده‌های تخصصی و فوق تخصصی رشته‌های پزشکی، اما زنان فارغ‌التحصیلان کمتر حاضر به حضور در مناطق محروم هستند.

وی ادامه داد: با هدف تلاش برای تامین نیازهای مناطق محروم به کادر پزشکی خصوصا پزشک متخصص، مصوب کرد که 30 درصد از ورودی پزشکی به بومیان مناطق محروم تعلق گرفته و هر پذیرفته شده‌ای تعهد سه برابر خدمت را بدهد.

شهریاری به افزایش نرخ رشد میزان حضور زنان در عرصه‌های قانون‌گذاری و کارکنان عالی‌رتبه دستگاه‌های دولتی تا 22 برابر طی سال‌های پس از انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اینک 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با طرح این پیشنهاد که ساعت کار بانوان به نصف مردان کاهش یابد، گفت: اگر این مهم محقق شود آنوقت باید ظرفیت زنان متخصص در رشته‌های مختلف را تا سه برابر افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha