مدیر كل دارو وزارت بهداشت گفت: نیاز كشور به یارانه دارو سالانه 370 میلیارد تومان است اما یارانه مصوب 212 میلیارد تومان است كه با مكاتبه وزیر بهداشت، رئیس‌جمهور با تأمین كسری 150 میلیارد تومانی یارانه دارو موافقت كرد.

كامبیز امجدی‌نیك در گفت‌و‌گو با فارس‌ گفت: مسئله كسری یارانه دارو چندی پیش طی نامه‌ای از طریق وزیر بهداشت به رئیس‌جمهوری منتقل شد‌ البته هنوز مبلغ آن پرداخت نشده است اما با موافقت رئیس‌جمهوری كسری یارانه دارویی كشور كه حدود 150 میلیارد تومان است جبران می‌شود و از این نظر مشكلی نخواهیم داشت.
وی همچنین افزود: كسری یارانه دارویی موجب بروز مشكلاتی در پرداخت یارانه دارو از طرف وزارت بهداشت به شركت‌های وارد كننده و تولید كننده داروهای یارانه‌ای شده بود، این شركت‌ها حتی از سال گذشته نیز حدود 70 میلیارد تومان مطالبه وصول نشده دارند كه با تأمین این اعتبار مطالبات آن‌ها پرداخت می‌شود.
مدیر كل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: پرداخت نشدن مطالبات شركت‌های دارویی موجب كاهش نقدینگی آن‌ها شده بود و باعث شده بود كه توان این شركت‌ها برای خرید و تأمین داروهای مورد نیاز مردم كاهش یابد و این خطر وجود داشت كه تدارك دارو در كشور دچار مشكل شود كه با دستور رئیس‌جمهوری برای جبران كسری یارانه دارو و پرداخت بدهی دولت به شركت‌های دارویی این مشكل بر طرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha