نمایندگان شرکت کننده در مجمع جهانی بهداشت، خواستار دسترسی به موقع، کارا و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی عاری از بی احترامی و تبعیض برای حذف خشونت و سلامت نوزادان شدند.

سلامت نیوز: نمایندگان شرکت کننده در مجمع جهانی بهداشت، خواستار دسترسی به موقع، کارا و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی عاری از بی احترامی و تبعیض برای حذف خشونت و سلامت نوزادان شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «کریستینا کاسبا»، سفیر حسن نیت سازمان جهانی بهداشت در مجمع جهانی بهداشت از رواج خشونت علیه زنان و دختران در برخی از کشورها ابراز تاسف کرد و گفت: ماندگاری آسیب ناشی از این خشونت ها می تواند بهداشت و سلامتی این افراد را سال های متمادی تحت الشعاع قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه بخش سلامت مسوول بیان دلایل وعواقب خشونت است، از نمایندگان خواست تا اطمینان حاصل کنند همه افرادی که مورد خشونت قرار گرفته اند، دسترسی به موقع، کارا و ارزان به همه خدمات مورد نیازشان داشته باشند و این خدمات عاری از بی احترامی، بدرفتاری و تبعیض ارائه شوند.

«ملیندا گیتس» رییس موسسه بیل نیز از نمایندگان حاضر در مجمع جهانی بهداشت خواست تا توجه بیشتری به نوزادان داشته باشند، اگرچه پیشرفت جهانی قابل توجهی در کاهش تعداد مرگ و میر نوزادان قبل از تولد پنج سالگی شان حاصل شده، نرخ مرگ و میر نوزادان با سرعت کمتری کاهش یافته است.

مجمع بهداشت در مورد طرح جدیدی برای نوزادان در روزهای آتی به بحث و گفتگو خواهد نشست. 

خانم گیتس و سایر اعضای هیات در جلسه فنی در مورد کیفیت مراقبت در زمان تولد نوزادان، و پتانسیل آن برای پایان دادن به مرگ و میر مادران و نوزادان گفتگو و مناظره کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha