دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با همتای آذربایجانی گفت: استراتژی هلال احمر ایران در مراکز سلامت خارج از کشور از درمان به سمت سلامت و مدل دادن به آموزش‌های پزشکی از طریق مطالعات اساسی و انجام نیازسنجی می‌رود.

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با همتای آذربایجانی گفت: استراتژی هلال احمر ایران در مراکز سلامت خارج از کشور از درمان به سمت سلامت و مدل دادن به آموزش‌های پزشکی از طریق مطالعات اساسی و انجام نیازسنجی می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور آذربایجان که همراه یک تیم از مدیران هلال احمر این کشور و برای شرکت در دوره آموزشی «مبانی مدیریت بحران» به کشور ایران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با سید احمد موسوی همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در این دیدار خواهان حضور تیم هلال احمر کشور آذربایجان در مانورهای مدیریت بحران و امداد و نجات هلال احمر ایران برای کسب تجربه بیشتر در این زمینه شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی برای علاقه‌مندان از کشورهای دیگر و با بیان اینکه حوزه سلامت خارج از کشور هلال احمر نباید صرفاً به فکر درمان بیماران در مراکز درمانی خارج از کشور باشد، اظهار داشت: لازم است استراتژی مراکز درمانی هلال احمر به سمت سلامت و مدل دادن به آموزشهای پزشکی از طریق مطالعات اساسی و نیازسنجی در کشورهای میزبان برود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه لازم است راجع به آنچه به موضوع سلامت جامعه و مدیریت سلامت مربوط می‌شود مطالعات اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: مطالعه در حوزه آموزش بهداشت و بیماری‌های جامعه محور که باعث آسیب به اقتصاد، شغل و حتی خانواده می‌شود نتیجه بخش‌تر از این است که صرفا جان چند نفر را با جراحی، درمان و … نجات دهیم.

موسوی عنوان داشت: با اولویت بندی مشکلات بهداشتی و فعالیت آموزشی در این زمینه در کشورهای نیازمند و با همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت این کشورها می‌توان باعث حل مشکلات بسیاری از جوامع آنها شد.

رمضان سلطان اف؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مبانی مدیریت بحران، هلال احمر ایران را در این زمینه بسیار توانمند معرفی کرد.

وی با ابراز رضایت و استقبال از برگزاری چنین دوره‌هایی از سوی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر و اداره کل سلامت خارج از کشور گفت: کلاس‌های این دوره بسیار مفید بود تا جایی که در تمام کلاس‌ها حضور یافتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha